• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 26 اسفند 1402
کد مطلب : 221142
+
-

پرداخت سود سهام عدالت و تداوم تولید پژو پارس تا خرداد

تازه‌ترین خبر‌های اقتصادی نشان می‌دهد بازار شب عید داغ است و دولت در حال تامین اقلام ضروری مردم است. شرکت ایران‌خودرو نیز اعلام کرد تولید پژو پارس تا خرداد سال بعد ادامه می‌یابد و پرداخت سود سهام عدالت نیز از روز پنجشنبه آغاز شده است.
به‌گزارش همشهری، طبق اعلام مسئولان کمبودی از جهت کالاها و اقلام ضروری مردم در بازار ایام عید وجود ندارد. مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که طبق گزارش‌های موجود، عرضه گوشت مرغ در بهمن‌ماه امسال ۲۰۸.۳۴۸تن بوده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۱درصد رشد را نشان می‌دهد.
سید علی میرموسوی، سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم از تشدید نظارت بر بازار لوازم‌یدکی خودرو، لاستیک و غیره خبر داد و گفت: طرح ویژه نظارتی ایام نوروز و ‌ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند‌ماه تا ۲۴ فروردین اجرا خواهد شد. محمدحسین قمری، مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت هم گفت که در حال حاضر اعتبار طرح فروش فوق‌العاده «عید تا عید» برای هر فرد ۲۰میلیون تومان است، اما با مذاکراتی که با 2 بانک جدید انجام شده، احتمالا بعد از عید اعتبار تا ۱۵۰میلیون تومان با اقساط نهایتا تا 6‌ماهه اضافه می‌شود. به‌گفته او تاکنون ۵۰۰هزار نفر وارد فرایند اعتبارگرفتن شده‌اند و حدود ۳۴ تا ۳۵ هزار واحد صنفی به این طرح اضافه شده‌اند.

پرداخت سود سهام عدالت
طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز سود سهام عدالت از روز پنجشنبه آغاز شده است. در این مرحله 22هزار میلیارد تومان سود به‌حساب 43میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود. سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به‌ترتیب ۴۰۹، ۴۴۶ و ۴۸۲ هزار تومان سود دریافت می‌کنند و  سهامدارانی که سبد سهام یک‌میلیون تومانی دارند، مبلغ ۹۰۶هزار تومان سود به‌حساب آنها واریز می‌شود.

تولید پژو پارس تا خردادماه
با وجود چالش‌های ایجادشده برای تولید خودروی پژو پارس، شرکت ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از فراهم‌شدن امکان تولید این خودرو تا پایان خرداد سال آینده خبر داد و اعلام کرد که مشتریان این خودرو،خودروی خود را تحویل خواهند گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید