• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83387
+
-

صادرات پا و پنجه مرغ، از اردبیل به ویتنام

مدیر‌ کل دام‌پزشکی استان:  به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها، شاخص‌ها و الزامات بهداشتی دام‌پزشکی، پای مرغ تولیدی استان در این کشور مشتریان زیادی دارد

مدیر‌ کل دام‌پزشکی استان اردبیل از صادرات 3 میلیون و 686 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ طی 134 فقره گواهی بهداشتی حمل بین‌المللی دام‌پزشکی در یک سال گذشته به مقصد کشور ویتنام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دام‌پزشکی استان، «صادق صالحی» گفت: به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها، شاخص‌ها و الزامات بهداشتی دام‌پزشکی، پای مرغ تولیدی استان در این کشور مشتریان زیادی دارد.

وی با بیان این‌که دام‌پزشکی استان به سیستم یکپارچه قرنطینه مرزی کشور متصل است اظهار کرد: همه مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای حمل و جابه‌جایی دام و فراورده‌های خام دامی پس از انجام آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های لازم صادر می‌شود. این مسئول 2 مؤلفه نظارت‌های دقیق دام‌پزشکی و ارتقای شاخص‌های بهداشتی را از عوامل مهم رشد صادرات در منطقه عنوان کرد.

صالحی ترکیه را یکی از کشورهای واردکننده آلایش غیرخوراکی از استان نامید و بیان کرد: در همین مدت یک میلیون و 680 هزار کیلوگرم آلایش غیرخوراکی طی 70 فقره گواهی حمل بهداشتی بین‌المللی دام‌پزشکی به این کشور صادرات داشته‌ایم.

وی با اشاره به صادرات نزدیک به 2 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی به آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و ترکمنستان عنوان کرد: اردبیل یکی از استان‌های مهم در تولید و عرضه جوجه یک‌روزه برای بازارهای داخلی و نیز یکی از عمده‌ترین قطب‌های صادرات آن در کشور است.

مدیر کل دام‌پزشکی استان تاکید کرد: به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها و شاخص‌ها و الزامات بین‌المللی صادرات، ما هم‌اکنون به اکثر کشورهای همسایه صادرات فراورده‌های خام دامی داریم و همین روند را در سال جاری به عنوان سال رونق تولید و نیز در سال‌های آینده ادامه خواهیم داد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید