• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 8 خرداد 1398
کد مطلب : 57267
+
-

مشکل قطع آب شرق اهواز حل می‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای اهواز: مشکل اصلی آب شرب شرق اهواز از مدت‌ها پیش حل شده و کم و کاستی‌های این روزها مقطعی است

گزارش
مشکل قطع آب شرق اهواز حل می‌شود

سیدعلیرضا شریفی|  اهواز- خبرنگار:


قطع آب یکی از مشکلات همیشگی نقاط شرقی اهواز است و شهروندان مدام بابت آن اعتراض می‌کنند اما تاکنون پاسخ روشنی برای حل این مشکل از سوی مسئولان آبفا داده نشده است.اکنون از مناطق مختلف اهواز خبر می‌رسد که چند روزی است  آب قطع‌ است و اهالی دچار مشکلات متعدد هستند، آن هم در روزهایی که گرمای اهواز رکورد شکسته و از مرز 45 درجه گذشته است. شهروندان برخی مناطق شرق اهواز ازجمله چهارراه طالقانی می‌گویند که آب معمولا قطع است و وقتی هم وصل می‌شود، بوی فاضلاب می‌دهد و نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

کاهش بارندگی‌ها، تغییرات اقلیمی، رشد جمعیت و تراکم جمعیتی در شهرها طی سال‌های اخیر آب شرب اهواز را دچار مشکلات متعددی کرده است به طوری که برخی از مناطق این شهر در ساعاتی از شبانه‌روز با قطع آب مواجه
 می‌شوند.هرچند در زمستان 97 و بهار 98 بارش‌های خوبی خوزستان و استان‌های بالادست آن را فراگرفت، اما مشکل آب شرب شهروندان اهوازی همچنان پابرجاست.


قطعی و افت فشار آب

یکی از شهروندان ساکن کوی صادقیه اهواز اظهار می‌کند: قطعی و افت فشار آب ما را کلافه کرده است، به خصوص حالا که در ماه رمضان به سر می‌بریم و بدون آب حتی یک ثانیه هم نمی‌شود سر کرد.«محسن منجزی» می‌گوید: افت فشار و قطعی آب در کوی صادقیه به یک مشکل دائمی تبدیل شده و این موضوع حتی بر قیمت املاک و توسعه منطقه هم تاثیر گذاشته است.


بی‌آبی در فصل گرم

یکی از شهروندان ساکن منطقه باهنر نیز به همشهری می‌گوید: ما روزانه 2 تا 3 بار افت فشار و قطعی آب داریم اما کارواش‌های این منطقه که از آب شرب استفاده می‌کنند، همیشه آب کافی برای شست‌وشوی خودروها دارند و با مشکل مواجه نیستند.«هاشم آغاجری» بیان می‌کند: مشکل قطعی آب در فصل گرم برای مردم اهواز خیلی دردسرساز می‌شود. این موضوع روی زندگی روزمره آنها تأثیر می‌گذارد.


هیچ توضیحی برای این وضعیت نیست

استاندار خوزستان چندی پیش در دیدار با مردم ساکن در منطقه 7 اهواز گفته بود: وضعیت آب شرق اهواز در شأن مردم و حتی مناسب برای یک زندگی بدوی نیست و هیچ توضیحی برای این وضعیت وجود ندارد.
بنا بر گفته «غلامرضا شریعتی»، پس از سفر اخیر رئیس‌جمهوری به اهواز، آب شرب از پشت سد کرخه به منطقه غرب این شهر رسید، اما شرق اهواز همچنان مشکل آب شرب دارد.

وجود کارخانه‌های بزرگی مانند شرکت فولاد خوزستان در شرق اهواز نیز سبب شده است که برخی شهروندان معتقد باشند همین مساله سبب تشدید مشکلات آب شرب می‌شود. اما برخی از کارشناسان معتقدند که پس از تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز، آب شرب این تاسیسات از فاضلاب تامین می‌شود و مشکل قطعی آب به شرکت‌ فولاد و... ربطی ندارد.


مشکل قطعی آب موقت است

در این میان، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز به همشهری می‌گوید: مشکل اصلی آب شرب شرق اهواز از مدت‌ها پیش حل شده و مشکل این روزهای این منطقه مقطعی است.«اردشیر شاه‌مرادی» می‌افزاید: کوی صادقیه در انتهای خط لوله انتقال آب قرار دارد و ما در حال اجرای طرحی برای حل مشکل قطعی و افت فشار در این منطقه هستیم.

وی بیان می‌کند: مجوزهای لازم از شهرداری برای اجرای طرح انتقال آب از خط 600 به خط 300 کوی صادقیه گرفته شده است و در حال انجام مقدمات برای اجرای این طرح هستیم. امیدواریم پس از اجرای آن، دیگر با مشکل قطعی آب مواجه نباشیم.


برداشت غیرمجاز آب

شاه‌مرادی با بیان این‌که 290 هزار مشترک آب در اهواز وجود دارد، می‌گوید: یکی از مشکلات اصلی اهواز در حوزه آب، وجود اشتراک‌های غیرمجاز است. در برخی از مناطق حاشیه‌نشین، اهالی با شکستن لوله اقدام به برداشت آب به صورت غیرمجاز می‌کنند و همین موضوع سبب کاهش کیفیت آب می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز می‌افزاید: یکی دیگر از علل افت فشار آب، نصب غلط دستگاه پمپ آب و محل تانکر است. شهروندان باید لوله اصلی آب را به تانکر و پمپ آب را روی تانکر نصب کنند تا بتوانند آب باکیفیت و بدون قطعی و افت فشار برداشت کنند.


اوضاع از شنبه عادی می‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه می‌دهد: خطوط لوله انتقال آب در منطقه شرق اهواز ترمیم شده‌اند و امیدواریم در تابستان با مشکل قطع آب مواجهنشویم.وی با بیان این‌که در صورت افت فشار یا قطع آب موضوع از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود، می‌گوید: سعی ما این است که مردم تابستان امسال با مشکلات حوزه آب دست و پنجه نرم نکنند و برای تحقق این هدف نیز برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

شاه‌مرادی اظهار می‌کند: از روز 11 خردادماه (شنبه آینده) وضعیت آب در منطقه شرق اهواز به حالت طبیعی خود برمی‌گردد و شهروندان از آن روز، در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در زمینه آب شرب، موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطی به شرکت آب و فاضلاب اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان به آن رسیدگی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید