• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54670
+
-

راز هستی در چیتگر

راز هستی در چیتگر


باغ راز هستی در ضلع غربی دریاچه چیتگر و با حضور مردم، اعضای شورای شهر، علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ و علی‌محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌های شهرداری افتتاح شد.

به گزارش همشهری، مطالعات اولیه و طراحی این پروژه در سال1392 شروع و عملیات اجرایی آن از شهریور1397 آغاز شد. این باغ که 5/18هکتار مساحت دارد شامل برکه گیاهان آبزی، مزرعه گیاهان دارویی، باغ درختان گلدار، مزرعه گندم و جو، محوطه درختان نارنج، پرتقال، سرو، بید، ‌زیتون و همینطور کلینیک دامپزشکی، زیستگاه مارال، روباه، قوچ و میش و پرندگان است. کافی‌شاپ و کافه دمنوش نیز از دیگر قسمت‌های این باغ هستند.

شهردار منطقه22 درباره طرح‌های توسعه این منطقه گفت: طرح تفصیلی این منطقه با رویکرد زیست‌محیطی تهیه و به شورای‌عالی شهرسازی ارسال شده است. در این راستا از بلندمرتبه‌سازی‌‌های خارج از طرح تفصیلی ممانعت کردیم و در این دوره بیش از ۱۱طبقه به کسی پروانه ندادیم.

نوذرپور درباره باغ راز هستی اظهار کرد: این پروژه به‌صورت مشارکتی با سرمایه ۱۵میلیارد تومانی از طرف بخش خصوصی و یک‌میلیارد تومانی از طرف شهرداری به بهره‌برداری رسید.

مجموعه باغ هستی در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس و آبشار تهران از جمله پروژه‌های گردشگری است که در منطقه 22 شهر تهران به بهره‌برداری رسیده‌است. منطقه 22 تهران همچنین میزبان پروژه‌های بزرگی همچون پل عابر پیاده متصل کننده دریاچه شهدای خلیج فارس به بوستان جنگلی چیتگر خواهد بود که بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه را در خود خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید