• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 1 آذر 1397
کد مطلب : 38465
+
-

عرضه موبایل‌های توقیفی از هفته آینده

شمارش معکوس برای تعیین‌تکلیف و عرضه 720هزار گوشی تلفن همراه توقیف شده در گمرک با عرضه برخی گوشی‌های توقیفی در هفته آینده از طریق واحدهای صنفی مجاز آغاز شد.
به گزارش همشهری، توقیف 720هزار گوشی موبایل و مشکلات تأمین و تخصیص ارز نیمایی برای واردات این کالا موجب کاهش شدید عرضه و افزایش در بازار شده است. اگرچه چندی پیش تعداد محدودی گوشی موبایل برند اپل از طریق یکی از فروشگاه‌های مجازی به مشتریان عرضه شد اما تعداد کم و قیمت بالای گوشی‌های مذکور قادر نبود تا عطش تقاضای بازار را کم کند. دوم آبان‌ماه امسال اعلام شد 120هزار گوشی تلفن همراه وارد شده با ارز دولتی را مقامات قضایی توقیف کرده‌اند تا به پرونده متخلفان رسیدگی شود. علاوه برآن فرایند ترخیص 600هزار گوشی نیز به‌دلیل تخلف در ثبت سفارش با ارز دولتی یا الزام واردکنندگان به پرداخت مابه‌التفاوت ارزی پس از افزایش نرخ دلار و قرارگرفتن این کالا در اولویت دوم تخصیص ارز (ارز نیمایی)، در گمرک متوقف شده است. طولانی شدن فرایند تعیین تکلیف و ترخیص این گوشی‌ها از گمرک انتقادهای محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فعالان صنفی را به‌دنبال داشت.

نیاز بازار به عرضه ماهانه 800هزار گوشی
نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه برای سرپاماندن حدود 75هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و تأمین نسبی نیاز بازار نیازمند عرضه ماهانه تا 800هزار گوشی موبایل در بازار هستیم، گفت: با این روند باید برای تأمین نیاز بازار به این کالا در ایام پایانی سال چاره‌اندیشی شود. به گفته او، پس از رایزنی با مقام‌های قضایی در هفته جاری تصمیمات جدیدی برای تعیین‌تکلیف و آزادسازی 120هزار گوشی توقیف شده در گمرک اتخاذ شده است. ابراهیم درستی افزود: گوشی‌های تلفن همراه توقیف شده، مراحل رفع توقیف را گذرانده‌اند و توزیع آنها از هفته آینده آغاز می‌شود. او با بیان اینکه قرار است از هفته آینده این گوشی‌ها برای تأمین بخشی از نیاز مشتریان وارد بازار شود، افزود: این گوشی‌ها در هفته آینده از طریق فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز صنفی، توزیع خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید