• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37127
+
-

تغییر دیدگاه در مدیریت ورزش

آیدا رحیمی |  یزد- خبرنگار :

 بسیاری عقیده دارند خرید امتیاز تیم فوتبال با هزینه‌های گزاف برای موفقیت فوتبال استان اثربخش نخواهد بود و در کنار خرید امتیاز، باید بخش خصوصی به صورت قوی وارد عمل شود و مسئولان استان نیز حمایت کنند تا تیم پا بگیرد و شاهد درخشش آن باشیم. بخش خصوصی باید از اهمیت حمایت از ورزش استان به‌ویژه رشته فوتبال که علاقه‌مندان بسیاری دارد، آگاه شود.

 این آگاهی‌بخشی و ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی دست مسئولان ورزش استان است تا با فراهم کردن انگیزه لازم، بخش خصوصی را به سمت حمایت از فوتبال استان سوق دهند. مدیرعامل سابق باشگاه شهرداری یزد و از فوتبالیست‌های قدیمی‌ یزد ضمن ابراز خوشحالی از خرید امتیاز تیم فوتبال برای استان می‌گوید: متولیان ورزش استان هنوز نمی‌دانند که به چه روشی می‌خواهند تیم‌داری و باشگاه‌داری کنند. 

«عباس دهقان» ادامه می‌دهد: در دنیا 3 روش برای تیم‌داری وجود دارد که یکی از آنها خرید امتیاز و سپس تامین مالی است. دومین روش اداره باشگاه و تیم از طریق هیات مدیره و سهامی‌ خاص و سومین روش نیز تیم‌داری به روش سهامی‌عام است. این روش‌ها در دنیا مرسوم است و نمونه‌هایی از آن را در کشور خودمان هم شاهد هستیم. وی می‌افزاید: اما این‌که بخواهیم تیم‌داری کنیم و امتیازی بخریم، یعنی مبلغی را برای امتیاز هزینه کنیم و سپس یک نهاد یا دستگاهی و حتی بخش خصوصی هزینه مالی را تامین کند و هیات مدیره بخواهد تیم‌داری کند، نتیجه بخش نخواهد بود و چالش‌هایی ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس فوتبال می‌افزاید: تا زمانی که حمایت از ورزش فوتبال برای صاحبان صنایع توجیه اقتصادی نداشته باشد ورود نخواهند کرد. نیاز است که مسئولان استان انگیزه‌های لازم را برای آنها ایجاد کنند. اگر این انگیزه‌ها نباشد، بخش خصوصی وارد عمل نخواهد شد و تا زمانی که بخش خصوصی وارد نشود، تیم‌داری در استان موفقیت‌آمیز نخواهد بود.


وی می‌گوید: اما در همین شرایط، مسئولیت اجتماعی صنایع در حوزه ورزش تبیین نشده است. نیاز است با این روش صاحبان صنایع را در قبال مسئولیت‌های اجتماعی حساس کنیم و در کنار آن با ایجاد انگیزه برای آنها، تیم‌هایی با حمایت بخش خصوصی در استان داشته باشیم. 

دهقان تاکید می‌کند: هرگز با خرید امتیاز و تامین منابع از محل‌های مختلف و از سویی، تشکیل هیات مدیره از جای دیگر مشکل فوتبال استان حل نخواهد شد و تجارب تلخ گذشته تکرار می‌شود. به این ترتیب، بهترین راهکار این است که با ایجاد انگیزه بخش خصوصی به این موضوع ورود کند و در ادامه مسئولان استان از تیم حمایت کنند.

وی اظهار می‌کند: البته امسال جلسات خوبی برای حمایت از ورزش فوتبال استان برگزار شده که در گذشته مشابه آن برگزار نشده و امید است با ادامه این روند شاهد شکوفایی ورزش فوتبال استان و درخشش آن در لیگ‌های فوتبال کشور باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید