• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 5 شهریور 1399
کد مطلب : 108640
+
-

تأثیر روحی قرنطینه روی مردم جهان

تقریبا نیمی از جمعیت 16 تا 24ساله جهان بدون مشکلات زمینه‌ای سلامت روان به‌خاطر شرایط کرونا دچار علائم شدید افسردگی شده‌اند

دانش
تأثیر روحی قرنطینه روی مردم جهان

تحقیقات جدید نشان داده است که سلامت روان بر اثر قرنطینه جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند. به گزارش گاردین، طبق مطالعه You-COPE تقریبا نیمی از جمعیت 16 تا 24ساله بدون مشکلات زمینه‌ای سلامت روان دچار علائم شدید افسردگی شده‌اند که از این بین یک‌سوم آنها سطوح متوسط تا شدید اضطراب را در طول دوران قرنطینه تجربه کرده‌اند.
تحقیقات جداگانه توسط خیریه YoungMinds نشان می‌دهد که 80درصد از نوجوانان و جوانان معتقدند این همه‌گیری باعث شده سلامت روانشان به خطر بیفتد. منتقدان می‌گویند باید پیش از آغاز سپتامبر و بازگشت بچه‌ها به مدارس منابع حمایتی با حضور متخصصان سلامت روان حضور داشته باشند و دولت باید بودجه جدید قابل توجهی را برای رسیدگی به سلامت روانی جوانان ارائه کند.
محققان You-COPE همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که 28درصد از 1507 جوان شرکت‌کننده در این نظرسنجی بدون هیچ بیماری روانی زمینه‌ای گفته‌اند که کیفیت ارتباط آنها در طول پاندمی کووید-19بدتر شده است. تقریبا نیمی از این تعداد می‌گویند برای فراموش‌کردن حال بد خود به پرخوری روی آورده‌اند و در بین نوجوانان نیز گزارش شده که از هر 10نفر، 6نفر در طول دوران قرنطینه دچار پرخوری شده‌اند.
«لی هادسون» استادیار UCL و رئیس بخش بهداشت و روان کودکان در بیمارستان Ormond Street می‌گوید: من واقعا نگران تعداد نوجوانانی هستم که به‌دلیل شرایط روحی بد در دوران قرنطینه به پرخوری روی آورده‌اند. این واقعا نگران‌کننده است؛ چراکه مطالعات ما نشان می‌دهد که بسیاری از افراد جوانی که مراقبت‌های سلامت روان می‌گرفتند این کار را متوقف کرده‌اند و این می‌تواند عوارض طولانی‌مدتی داشته باشد.
عوارض پاندمی برای جوانان بسیار جدی بوده، زیرا آنها نیز بیشتر در معرض خطر بیکاری هستند. درست است که گفته می‌شد جوانان در خطر مستقیم ابتلا به کووید-19 نیستند اما قطعا در معرض خطر عوارض قرنطینه هستند. از آنجایی که آنها به نسبت کل کشور در معرض از دست دادن مزایای بیشتری هستند، ما باید هرکاری که از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا عوارض حاصل از قرنطینه بر سلامت روان آنها را جبران کند.
«ژاکویی کمپل» مدیر مؤسسه ژولیان کمپل می‌گوید نوجوانان در طول این همه‌گیری با تغییرات بسیار عظیمی در بحث امتحانات، ارتقای تحصیلی، دانشگاه یا کار روبه‌رو بوده‌اند و به‌ویژه در مقابل ابهاماتی که بر اثر پاندمی به‌وجود آمده است، آسیب‌پذیرترند.
وی با اشاره به اینکه درس خواندن در خانه سطح استرس آنها را در طول پاندمی ویروس کرونا افزایش داده است می‌گوید: نوجوانان دوست دارند مستقل شوند اما مجبور شدند تمام وقت خود را در خانه و کنار والدین سپری کنند. کمپل می‌گوید: ما نگران این هستیم که مدارس منابعی برای رفع مشکلات سلامت روان کودکان و نوجوانان در موعد بازگشت دانش‌آموزان به مدارس نداشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید