• پنج شنبه 27 بهمن 1401
  • الْخَمِيس 25 رجب 1444
  • 2023 Feb 16

مترو، سوم خرداد به پرند می‌رسد

در مراسم تست گرم خط 7مترو مطرح شد: ایستگاه دادمان پیش از پایان سال و ایستگاه میدان کتاب در خرداد 1402افتتاح می‌شوند
تست گرم مسیر منتهی‌الیه شمالی خط ۷ متروی تهران از ایستگاه میدان کتاب به سمت ایستگاه میدان صنعت با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری و مجریان خط 7مترو تهران انجام شد؛ آزمایشی که ابتدایش محل احداث ایستگاه میدان کتاب در محله سعادت‌آباد بود تا سکاندار پایتخت در جریان آخرین وضعیت تکمیل خط 7 مترو و به‌ویژه ایستگاه‌های در دست ساخت میدان کتاب و شهید دادمان قرار گیرد.

به ملت اظهار تعظیم می‌کنم

رهبرمعظم‌انقلاب صبح دیروز چهارشنبه با هزاران تن از مردم تبریز، دیدار کردند.

دیپلماسی شهری بر مبنای تفکر اسلامی

با رشد و توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت شهرها و تغییر در مناسبات و ملزومات اداره شهرها، مسائل و مشکلات کلانشهرها به نحو اعجاب‌انگیزی ارتباط و تداخل پیدا کرده است؛ به‌نحوی که در قرن اخیر که به‌عنوان «قرن شهر» از آن یاد می‌کنند، مسائل شهری پیوستی ناگسستنی با وجوه مختلف سیاست‌های جهانی دارد.

کدام روندها قرآن را جهانی خواهد کرد؟

همواره در میان اندیشمندان گفت‌وگوهایی درباره «آینده جهان» در جریان است و تقریبا بر این مضمون اتفاق‌نظرهایی وجود دارد که دنیا به‌سوی سرنوشتی مشترک و یکپارچه در حرکت است، اما در چگونگی آن اختلاف‌نظرهای جدی وجود دارد که «جهانی شدن» محتمل است یا «جهانی‌سازی»؟!

سازها برای فجر 38 کوک می‌شوند

روز گذشته ‌بهزاد عبدی که برای نخستین بار دبیری جشنواره موسیقی فجر را عهده‌دار شده، به همراه 3 مدیر دیگر ازجمله محمد‌اللهیاری، مدیر دفتر موسیقی ارشاد که با وجود کنفرانس خبری از جشنواره موسیقی فجر گفتند.

هیچ ابایی از واگذاری کل بنیاد مستضعفان به محرومان نداریم

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم بهره‌برداری از 7500‌طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش 7هزار‌میلیارد‌تومان در سال جاری گفت: ما از مقام معظم رهبری اذن و اجازه داریم تا با تمام توان برای خدمت به محرومان تلاش کنیم و در عین دقت، هیچ تنگ نظری برای کمک به محرومان نداریم .

رنج بی‌خانمانی پس از زلزله قرن

10روز پس از زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه که به «فاجعه طبیعی قرن» معروف شده، عملیات نجات قربانیان مانده زیر آوار به پایان خود نزدیک می‌شود. بازماندگان اما نه‌تنها در سوریه که در ترکیه نیز حال و روز خوشی ندارند.

تجارت ایران و آمریکا چقدر شد؟

در همشهری آنلاین بخوانید