• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185782
+
-

به ملت اظهار تعظیم می‌کنم

پیام ملت در ۲۲بهمن حمایت کامل از انقلاب بود

رهبری
به ملت اظهار تعظیم می‌کنم

رهبرمعظم‌انقلاب صبح دیروز  چهارشنبه با هزاران تن از مردم تبریز، دیدار کردند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین ابعادی از حرکت بسیار ارزشمند ملت در ۲۲بهمن، با اشاره به «تبلیغات پر‌سروصدای دشمنان، مشکلاتی که مردم با همه وجود حس می‌کنند، هوای سرد و دیگر عوامل کاهنده انگیزه‌ها» گفتند: مردم با ایمان و بصیرت، همه اینها را نادیده گرفتند و همه با هم، از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب ایران عزیز به میدان آمدند و صدای بلند خود را به گوش همه رساندند که فقط خداوند شکور قادر است شکرواقعی این حرکت عظیم ملی را بجا آورد.

حضور همراه با تحلیل مردم
از مصاحبه‌های مردم آشکار بود که آنها با تحلیل به راهپیمایی آمده‌اند و چون درک کرده بودند آمریکا از حضور آنها بیمناک است، پرشور و شاد، با روحیه و انگیزه و با شعارهای مضمون‌دار، جهت‌گیری اصلی خود، یعنی حمایت کامل از انقلاب‌اسلامی و نظام جمهوری‌اسلامی را نشان دادند.

ثمرات استقامت
آن چیزی که به ملت‌ها «هویت»، «شخصیت» و «عظمت» می‌دهد و به حفاظت از ملت‌ها و فرهنگ آنها کمک می‌کند، استقامت و ایستادگی آنهاست.

جمهوری‌اسلامی به بن‌بست رسیده؟
بعضی گفتند جمهوری‌اسلامی به بن‌بست رسیده‌است؛ اگر به بن‌بست رسیدیم، دشمن چرا اینقدر خرج می‌کند که ما را به زمین بزند؟ حکومتی که به بن‌بست رسیده، دیگر زمین‌زدنش خرج نمی‌خواهد که، خودش زمین می‌خورد.

در همه بخش‌ها کار شده‌است
مگر در بخش‌های دیگر کمتر از بخش دفاعی کار شده‌است؟ چند برابر بخش دفاعی، در بخش «صنعت»، «زیربنایی»، «جاده»، «سد» و امثال اینها کار شده‌است.

رویکرد انقلابی درمقابل نگاه ارتجاعی
 با نگاه ارتجاعی به ضعف‌ها، اینگونه نتیجه گرفته می‌شود که فایده‌ای ندارد و نمی‌شود کاری کرد. بنابراین باید دست روی دست بگذاریم یا نِق بزنیم و ضعف‌ها را با صدای بلند مطرح کنیم و حتی مثل برخی‌ها اصل انقلاب و جمهوری اسلامی را انکار کنیم.

نقش‌آفرینی قشرهای مختلف مردم
علاوه بر مسئولان، قشرهای مختلف مردم، ازجمله دانشجو، استاد، عالِم دینی، کارگر، کاسب و دامدار قادر به نقش‌آفرینی در عرصه‌های گوناگون هستند.

صدای رسایی که شنیده شد
امپراتوری رسانه‌ای آمریکا و صهیونیست سعی می‌کند این صدای رسا به گوش دیگر ملت‌ها نرسد، اما آنها که باید بشنوند، یعنی دستگاه‌های سیاستگذار در آمریکا و انگلیس و سرویس‌های جاسوسی دشمنان حتما این صدا را شنیده‌اند.

یکی از اهداف مهم اغتشاشات
از اهداف مهم اغتشاشاتِ پاییز، این بود که مردم ۲۲بهمن‌ماه را از یاد ببرند که در داخل هم برخی با استدلال‌های سست و سخنان غلط، همین خط را در روزنامه‌ها و فضای‌مجازی دنبال می‌کردند که البته مردم آنها را ناکام گذاشتند.

اتحاد ملی کشور را قوی می‌کند
 یکی از چیزهایی که در ایجاد قوت در کشور مؤثر است و کشور را قوی می‌کند، اتحاد ملی است. سر چیزهای جزئی تنازع نباید انجام بگیرد. البته اختلاف‌نظر هست، در این اختلاف‌نظرها «مباحثه» و «مناظره» خوب است، اما «منازعه» خوب نیست.

کتمان پیشرفت‌های صنعتی
مسائل دفاعی طبعا جوری است که دشمنان هم می‌خواهند به دلایل خاص خود، مدام تبلیغ کنند که به‌عنوان مثال‌ ایران پهپاد داشت و به فلان جا فروخت و...، اما پیشرفت‌های صنعتی را داعی ندارند، بلکه داعی دارند کتمان کنند و کتمان هم می‌کنند، ما در قسمت‌های دیگر هم پیشرفت زیاد داشتیم.

رویکرد درست در مواجهه با ضعف‌ها
اگر ملتی ضعفی داشت، باید دستاوردهایش را انکار کند؟ و کدام ملتی است که ضعف ندارد؟ در کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز چند برابر ایران ضعف وجود دارد، اما راه‌حلِ برطرف‌کردن ضعف‌ها، تخریب اصل و ریشه‌ها نیست، بلکه رویکرد درست، رفع ضعف‌ها براساس نگاه انقلابی است.

معنای صحیح فعالیت سیاسی
فعال سیاسی هم می‌تواند نقش‌آفرین باشد. البته فعالیت سیاسی، به نشستن و یافتن نقطه ضعفی در دولت یا دستگاه‌های دیگر و تمسخر و بزرگ‌نمایی آن در فضای مجازی نیست، بلکه فعالیت سیاسی یعنی تشریح فضای سیاسی دنیا و منطقه و تبیین اهداف دشمنان و جهت‌گیری‌های دوستان.

شکراللّه سعیکم ملت ایران
اظهار ارادت به ملت ایران در همه‌جا؛ از منتهاالیه شرق کشور تا منتهاالیه غرب کشور، از شمال تا جنوب کشور، در شهرهای دوردست، در مراکز، در شهرهای بزرگ مثل تبریز، اصفهان، مشهد و جاهای دیگر تا روستاها؛ همه با هم صدا بلند کردند ملت ایران، اینها خیلی ارزشمند است. شکراللّه سعیکم ملت ایران!‌‌

باید از عربده‌های دشمن خوف نکرد
استقامت، به یک ملت و یک جمعیت هویت می‌دهد. باید خسته نشد، باید ناامید نشد، باید از عربده‌های دشمن خوف نکرد.

توصیه به استدلال و پرهیز از منازعه
در دانشگاه، در حوزه، در رسانه‌های عمومی، با ادب و حفظ حرمت دیگران استدلال کنند؛ این خوب است، اما «منازعه‌کردن»، «دشمنی‌کردن» و «دهان را به حرف ناشایست آلودن» خوب نیست؛ اتحاد است که کمک می‌کند.

یک واقعیت نشاط‌آفرین
پیشرفت‌های کشور یک واقعیت نشاط‌آفرین و تحسین‌برانگیز است. البته ما در تبلیغات و کار رسانه‌ای به مهارت لازم برای نشان‌دادن این پیشرفت‌ها دست نیافته‌ایم، اما بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌ها یا دستاوردهای ایران، از دستیابی به این سطوح پیشرفت، آن‌هم در شرایط تحریم، اظهار شگفتی می‌کنند.

دستیابی به پیشرفت‌های غیرقابل باور
در سال‌های اول انقلاب دستیابی به پیشرفت‌هایی مانند تولید چند ده میلیون تن فولاد حتی به ذهن کسی خطور نمی‌کرد، اما اینگونه دستاوردها با همت مردم و جوانان و مسئولان خوبی که داشتیم، ایجاد شد و امروز نیز این همت‌ها وجود دارد.

آینده روشن است
آینده همچون همیشه روشن است. هرگاه افق روشنی پیش‌روی کشور بوده پس‌از چندی، به آن دست یافته‌ایم، چراکه توانایی‌های ملت و ظرفیت‌های کشور بسیار بالاست؛ بنابراین این ملت به دستاوردهای بزرگ‌تری نیز خواهد رسید.

پیام ملت ایران؛ حمایت کامل از انقلاب‌اسلامی
پیام ملت ایران در این بیست‌ودوم بهمن، حمایت کامل از انقلاب‌اسلامی و نظام جمهوری‌اسلامی بود. این از همه‌ صداها بلندتر بود. البته صداهای مخالف و معارضی هم وجود دارد و وجود داشت و دشمنان-امپراتوری رسانه‌ای دنیا که دست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست- سعی می‌کنند صدای آنها را غلبه دهند، اما نتوانستند.

مصداق استقامت
بیست‌ودوم بهمن امسال یک مصداق دیگر استقامت است. با این نگاه، با این دید مسئله را  بررسی کنیم. صرف اینکه حالا جماعت آمدند در خیابان‌ها، خب کار خوبی است. گاهی اوقات انگیزه‌های گوناگونی وجود دارد برای آمدن به خیابان. مهم‌تر از این، همین است که نگاه کنیم ببینیم این آمدن به‌معنای استقامت‌ورزیدن بود.

پاسخی برای یک شبهه
گاهی اوقات در مقام خدشه‌ در پیشرفت‌ها، می‌گویند چرا همه‌ تلاش خود را روی تسلیحات؛‌ پهپاد، موشک و... گذاشتید؛ جوابش این است که اولا لازم است، کشوری که دشمن دارد باید به فکر خودش باشد. ما دشمن داریم، باید جهت دفاعی‌مان را تقویت کنیم عقل حکم می‌کند.

ضعف‌ها را انکار نمی‌کنیم
تأکید بر پیشرفت‌ها، به معنی انکار ضعف‌ها نیست؛ بعضی از آنها مانند گرانی، تورم و کاهش ارزش پول ملی برای مردم محسوس است و در بخش‌های دیگر، مانند بخش‌های اداری هم ضعف‌هایی وجود دارد.

رشد اقتصادی و مهار تورم؛ مهم‌ترین کارها
امور اقتصادی، امروز مهم‌ترین کارهاست، زیرا بدون رشد اقتصادی کار کشور پیش نمی‌رود و لازمه رشد اقتصادی هم ثبات و مهار تورم و ثبات قیمت‌هاست. مسئله تورم نیز علاج‌پذیر است و باید مسئولان بخش‌های مختلف آن را علاج کنند.

همه مراقب باشند به استکبار کمک نکنند
گرایش عمومی ملت ایران، گرایشِ انقلاب است. عده‌ای در کشور هستند که نظرات‌شان در برخی مسائل سیاسی مخالف نظرات عموم مردم و مسئولان است، اما اینها طرفِ ملت ایران نیستند؛ طرف ملت ایران، استکبار است و همه مراقب باشند که به استکبار کمک نکنند و ابزار آن در مقابل اسلام و ایرانِ عزیز نشوند.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید