• یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
  • الأحَد 29 رمضان 1443
  • 2022 May 01

منع بانک‌ها از سرمایه‌گذاری در بازارهای ملک، ارز و طلا

وزارت اقتصاد با وضع ترمزهای مقرراتی تازه از برنامه خود برای خروج بانک‌ها از فعالیت‌های سفته بازانه رونمایی کرد
به‌دنبال ابلاغ اصلاحات جدید قانون مبارزه با قاچاق ارز در هفته گذشته، دیروز وزارت اقتصاد از بسته‌ای رونمایی کرد که یکی از محورهای اصلی آن جلوگیری از فعالیت بانک‌ها در بازارهای املاک، طلا و ارز است.

خیابان‌های خوشمزه

ون‌کافه‌های پایتخت شناسنامه‌دار می‌شوند. اقدامی که در راستای ساماندهی مشاغل بی‌کانون و سیار انجام می‌شود و مدیریت شهری قصد دارد با این کار زمینه توسعه فضاهای همگانی و گردشگری را فراهم کند.

9مخرج مشترک ویرانگر

رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند که برای مطالبه‌گری مراقبت کنید با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید. اما در مراقبت از این مخرج مشترک شوم چه باید کرد؟

4دستاورد حقوقی سیاست‌ها و راهبردهای کلان بانکی دولت

روز گذشته وزارت اقتصاد به‌عنوان سهامدار و رئیس مجمع عمومی بانک‌های دولتی، سیاست‌ها و راهبردهای کلان بخش بانکی را ابلاغ کرد. فارغ از نکات مهم متعددی که در این بسته بانکی وجود دارد، چند نکته مهم از منظر حقوق بانکی قابل بررسی است.

دستور افزایش کیفیت اینترنت

وزارت ارتباطات اعلام کرده اپراتورهای اینترنت ثابت و موبایل با گران‌کردن بسته‌هایشان باید در عرض ۳سال کیفیت اینترنت خود را دوبرابر کنند
افزایش قیمت اینترنت از سوی اپراتورها، همچنان با واکنش مردم، کسب‌وکارها، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها همراه است.

جبر زندگی بدون ریاضی

«60درصد دانش‌آموخته‌های رشته‌های مهندسی بیکار‌ند‌ یا در مشاغلی غیرمرتبط با تحصیلات خود به‌دنبال کسب درآمد هستند.» کمتر از یک سال از انتشار این آمار توسط وزارت علوم و تحقیقات می‌گذرد و این روزها خبر استقبال‌نکردن دانش‌آموزان از رشته ریاضی فیزیک به گوش می‌رسد.

عشق است و آتش و خون

تقدیر چنین بود که یار وفادار سیدمرتضی آوینی در روز قدس، دعوت حق را لبیک بگوید. نادر طالب‌زاده را با فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی‌اش به یاد می‌آوریم‌.

پایان پاندمی کرونا در ایران،‌نزدیک است؟

آمار ابتلا و مرگ به‌شدت کاهش پیدا کرده است، آیا این نشانه ورود ایران به مرحله پایان پاندمی است؟ اگر هنوز وارد نشده، چه زمانی نوبتش می‌رسد؟

فطریه رمضان ۱۴۰۱ از سوی ۷ مرجع تقلید اعلام شد

نمایش 2میلیون شاخه‌گل لاله در آسارا

از پذیرش گردشگر جدید معذوریم!

حقوق کارگران شهر در مسیر بهبود