22
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
شماره 8488
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آنهایی که روزهای جنگ تحمیلی را تجربه کرده‌اند حتما به یاد دارند که بسیاری از مردم برای جلوگیری از فروریختن شیشه‌ها در اثر صدای انفجار بمب و خمپاره یا غرش هواپیماهای جنگی، چسب‌های نواری را به‌صورت ضربدری به شیشه‌ها می‌چسباندند.
در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تازه‌ترین اثر از تولیدات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در قالب «کتاب کودک» روانه بازار نشر شد.
یاد
امیر سرلشکر خلبان شهید حسین مقیمی از خلبانان شهید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با شروع جنگ تحمیلی‌ همچون دیگر نیروهای نظامی و ارتشی با پروازهای رزمی، شجاعانه مهارت و دانش خود را برای دفاع از کشور به‌کار گرفت.

اصغرآقای شوخ‌طبع جبهه

گفت‌وگو با اصغر نقی‌زاده، رزمنده، عکاس جبهه و بازیگر، که اکنون اجرای مستند جنگ دوست داشتنی را بر عهده دارد
گزارش
اصغر نقی‌زاده را بیشتر به واسطه بازی در فیلم‌هایی با موضوع دفاع‌مقدس می‌شناسیم. او فعالیت خود در سینما را با فیلم سینمایی «توبه نصوح» آغاز کرد و بعد از آن با بازیگری در فیلم‌های «مهاجر»، «آژانس شیشه‌ای»، «خاکستر سبز» و «از کرخه تا راین» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به شهرت رسید.

لبخند بزن رزمنده

وسط عملیات‌ خیبر، احمدی‌ خودش‌ را آماده‌ کرد تا هلی‌کوپتری‌ را که‌ از روبه‌رو می‌آمد، هدف بگیرد.
روایت شهید سردار نیساری از شناسایی پیکر شهید حججی
روایت شهید سردار نیساری از شناسایی پیکر شهید حججی
سردار مدافع حرم ‌مهدی نیساری هفته گذشته در شب ۲۱ ماه رمضان آسمانی شد. سردار نیساری، پایه‌گذار و فرمانده گردان زرهی تیپ ۳۳ المهدی عج و تنها فرد ایرانی بود که برای شناسایی پیکر شهید محسن حججی به یکی از مقرهای داعش رفت.