• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159770
+
-

حقوق کارگران شهر در مسیر بهبود

مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری با حضور وزیر کشور و شهردار پایتخت و تعدادی از اعضای شورای شهر برگزار شد

گزارش
حقوق کارگران شهر در مسیر بهبود

محمد سرابی، روزنامه‌نگار

در آستانه عید سعید فطر، فضای شهر تهران تغییر کرده تا پایتخت پس از ماه بندگی و روزه‌داری شهروندان، آماده استقبال از ماه شوال شود. 
به گزارش همشهری، به مناسبت عید فطر، از یکسو امشب برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در چند نقطه از تهران به ویژه در ساحل دریاچه شهدای خلیج فارس، اراضی عباس‌آباد، میدان آزادی و میادین بزرگ شهر برگزار می‌شود و از سوی دیگر، ناوگان حمل و نقل عمومی و نیروهای خدماتی شهرداری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز عید فطر-که در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد- به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. به هرترتیب هوای بهاری این روزهای شهر با ویژه‌برنامه‌ها، نورافشانی‌ها، سازه‌های فرهنگی و ... بانشاط‌‌تر هم می‌شود. این در حالی است که شهردار تهران نیز به رسم پاسداشت و از تلاش تمامی کسانی که برای سرزنده بودن و برقراری امور شهر در روزهای ماه مبارک رمضان و به خصوص راهپیمایی باشکوه روز قدس، بی‌وقفه فعالیت داشتند، در مراسم تقدیری حضور یافت. 
بر این اساس، دیشب علیرضا زاکانی به همراه احمد وحیدی، وزیر کشور در مراسم افطاری با کارگران زحمتکش شهر تهران شرکت کردند؛‌مراسمی که در باغ موزه دفاع مقدس و حضور تعداد زیادی از کارگران خدمات شهری برگزار شد.

افزایش حداکثری برای حقوق کارگران
یک روز مانده به پایان ماه مبارک رمضان مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری تهران در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. به گزارش همشهری، وزیر کشور در این مراسم با اشاره به ارزش تلاش کارگران در مقایسه با دیگر اقشار گفت: «ما و شما کارگران باید بدانیم که ارزش تلاش هر کارگر والاست و طبیعتا کارگران نیازهایی هم دارند که باید به شکل مناسب برطرف شود.» احمد وحیدی در پاسخ به برخی از کارگران که مطالباتی مانند سوابق کاری و دستمزد را مطرح می‌کردند، عنوان کرد: «تلاش‌های برادر عزیزمان آقای زاکانی که مدیری انقلابی و جهادی است، حتما بر این است که چطور می‌توان وضعیت زندگی کارگران را بهبود بخشید و امسال با مصوبه افزایش حقوق شرایط بهتری فراهم خواهد شد.» 
شهردار تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اگر کار کارگران را از شهرداری جدا کنیم، چیزی از فعالیت‌های آن باقی نمی‌ماند، گفت: «در مجموعه شهرداری به دنبال آن هستیم که امکان ثبت و ضبط مشخصات تمامی کارگران را فراهم کنیم تا بتوانیم در ضمن تامین حق‌وحقوق کارگران، استمرار کار آنها را تضمین کنیم.»
علیرضا زاکانی با اشاره به مصوبه افزایش حقوق کارگران عنوان کرد: «ما در دولت هم بیان کردیم که باید کسانی که در پایین‌ترین سطح هستند، حداکثر افزایش حقوق را داشته باشند.» او یادآور شد: «در یک بازدید متوجه شدم که برخی پیمانکاران حقوق کارگران را با تاخیر یا مشکلات دیگر پرداخت می‌کنند. باید کاری کنیم که پیمانکاران متخلف جریمه شوند و جریمه آنها به حساب کارگران واریز شود.» شهردار تهران با اشاره به بارندگی‌های امسال و سال گذشته گفت: «در دوره جدید مدیریت شهری با زحمات 10‌هزار نفر از کارکنان مشکل آبگرفتگی یا مشکل ناشی از بارش را نداشتیم.»
به گزارش همشهری، در این مراسم تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از جمله پرویز سروری و مهدی پیرهادی و مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و جمعی دیگر از مدیران شهری تهران حضور داشتند.

مکث
استقبال شهر از«عید امید و لبخند»

شهر و شهروندان تهرانی در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر میهمان ویژه‌برنامه‌های «عید امید و لبخند» می‌شوند. به گزارش همشهری، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: هدف از ویژه‌برنامه عید امید و لبخند ایجاد نشاط و سرور معنوی در شهروندان، نکوداشت آیین‌های اسلامی و ایرانی و معرفی عید فطر به‌عنوان هدیه الهی و سرآغاز فصل جدیدی از زندگی پرامید در پرتو تلطیف روحی، جسمی و ذهنی افراد به مناسبت یک‌ماه بندگی است.  امروز بیش از هر زمان دیگری، نیازمند تلاش برای آشنایی و شناخت هر چه بیشتر شهروندان درباره ابعاد فرهنگی و مذهبی عید سعید فطر هستیم. به گزارش روابط‌عمومی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، محمدحسن جعفرزاده درباره جزئیات این طرح گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی با اهدای بسته‌های فرهنگی ویژه نوجوانان، اهدای شاخه‌گل به نمازگزاران همراه با ارائه خدمات محتوایی با رویکرد خانواده و گروه مخاطب جوان در دانشگاه تهران همراه با پذیرایی از نمازگزاران عید فطر، برپایی استیج جهت اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی روز عید فطر ازجمله اجرای تواشیح قبل و بعد از برگزاری نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی شامل کتابخوانی، قصه‌گویی، نقاشی، عکاسی و... با محوریت موضوعات عید سعید فطر به همراه اهدای جوایز در 2بخش فضای مجازی و آثار ارسالی شهروندان و همچنین تجلیل از هیأت‌امنا، امام‌جماعت و فعالان مساجد فعال در طول ماه مبارک رمضان بخشی از برنامه‌های عید امید و لبخند است. اجرای مراسم نورافشانی در بیش از 400نقطه شهر در شب عید سعید فطر و پذیرایی از شهروندان با برپایی بیش از 100ایستگاه صلواتی در میادین اصلی و توزیع گل و کارت‌پستال بین شهروندان در روز عید، از دیگر برنامه‌های طرح عید امید و لبخند در پایتخت است. سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز یکشنبه‌شب در ضلع غربی دریاچه چیتگر ویژه‌برنامه عید فطر را اجرا می‌کند که شامل به‌آب‌اندازی سازه‌آبی بسیاربزرگ و مرتفعی در دریاچه شهدای خلیج‌فارس است و آتش‌بازی بزرگی با 14هزار شلیک نیز همزمان با آن اجرا خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید