• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159710
+
-

نمایش 2میلیون شاخه‌گل لاله در آسارا

حمیده پازوکی-خبرنگار

تا پیش از همه‌گیری کرونا، البرز شاهد برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای بسیاری بود که موجب جلب گردشگران علاقه‎مند‌ به موضوعات مختلف به‌ویژه گل و گیاه بود. وجود باغ گیاه‌‎شناسی، پرورش انواع گل و گیاه و ثبت چندگونه ازجمله گونه لاله البرز که 5سال قبل طی مراسمی با حضور نمایندگان انجمن سلطنتی لاله هلند در محل باغ لاله‌ها در روستای گرماب (بخش آسارا) انتخاب شد، این استان را در زمینه پرورش و نمایش انواع گیاهان بسیار توانا کرده است. با این حال در2سال گذشته رویدادهای ویژه گل و گیاه در استان به حالت تعلیق درآمده بود و بهار امسال با برگزاری هشتمین دوره جشنواره لاله کرج دوباره این روند آغاز شد.
این روزها هم جشنواره گل لاله آسارا به مناسبت عید سعید فطر کار خود را آغاز کرده است تا بخش بیشتری از مردم کشور بتوانند به تماشای گل‎های زیبای استان البرز بروند.

نمایش 43گونه لاله در آسارا
جشنواره گل لاله آسارا روز شنبه، 10اردیبهشت به مناسبت عید فطر با نمایش بیش از 2میلیون گل لاله کار خود را آغاز کرد. شهردار آسارا درباره این جشنواره به همشهری می‎گوید: گل‎های لاله جشنواره آسارا در فضایی به وسعت 4هکتار کاشته شده که محیط‌ با نشاطی را برای بازدیدکنندگان و گردشگران ایجاد کرده است.
محمدباقر آسرایی با بیان اینکه هدف شهرداری آسارا توسعه گردشگری پایدار و سازگار با محیط‌زیست منطقه است، اظهار می‎کند: آسارا جاذبه‌های طبیعی و چشم‎اندازهای زیبایی دارد که مورد توجه گردشگران است. با این حال برای حفظ منطقه باید رویکردی حافظ محیط‌زیست داشت و از ظرفیت‎های آسارا به درستی استفاده کرد. به همین دلیل شهرداری در ایجاد باغ لاله مشارکت کرده تا هر سال فضایی جالب و سازگار با محیط‌زیست در اختیار گردشگران قرار گیرد.
شهردار آسارا با بیان اینکه نمایشگاه گل لاله آسارا هر سال برگزار خواهد شد، اظهار می‌کند: این جشنواره با همکاری شهرداری آسارا و بخش خصوصی برگزار شده است. چنین رویدادهایی نه‌تنها به شکل مستقل زمینه اشتغال را در منطقه افزایش می‎دهند، بلکه به‌دلیل جلب گردشگران موجب رونق مشاغل خدماتی شهر هم می‌شوند، مسئله‎ای که برای ما بسیار مهم است.

   
جشنواره گل لاله آسارا دومین رویداد مربوط به گل و گیاه در استان البرز است، پیش از این هشتمین جشنواره گل لاله کرج پس از 2سال وقفه در این شهر برگزار شده بود. جشنواره «گل محمدی و گلابگیری» در باغ گل سرخ شهر هشتگرد برنامه دیگری است که از 12اردیبهشت تا 12خرداد در این شهر برگزار می‎شود تا گل‎های استان البرز تا روزهای پایانی بهار میزبان علاقه‎مندان به گل و گیاه باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید