• شنبه 23 آذر 1280
  • السَّبْت 3 رمضان 1319
  • 1901 Dec 14

گام‌هایی برای احیای سرمایه اجتماعی

میدان‌داری دولت برای احیای سرمایه اجتماعی 3 اولویت اساسی دارد؛ اولویت اول توجه به اقشار آسیب پذیر، دوم توجه به خواسته‌های صنفی و سوم ماموریت ویژه به استانداران برای گفت‌وگو با مردم
اگرچه شرایط دشوار اقتصادی سال‌های اخیر و کوچک شدن سفره‌های مردم، معیشت قشر قابل توجهی را تحت‌تأثیر قرار داده و سبب بروز اعتراضاتی هم شده است اما دولت از ابتدای سال‌جاری با مدیریت وی‍ژه‌ای به میدان آمده و حسابگرانه برای احیای سرمایه اجتماعی میدان‌داری می‌کند.
«همشهری» از تغییر کاربری نگران‌کننده زمین‌های کشاورزی در جنوب تهران گزارش می‌دهد

مزارع پلاستیکی

زمین‌های کشاورزی جنوب تهران، آنجا که به کهریزک نزدیک می‌شوند، دیگر رنگی به چهره ندارند.

دولت ها و چالش سال آخر

درگیری و اختلاف میان قوای سه‌گانه و به‌ویژه میان دولت و مجلس در سال آخر عمر دولت‌ها، به یک قاعده در جمهوری اسلامی تبدیل شده است؛ عوامل مختلفی در شکل‌گیری تعارضات میان دولت‌ها و مجالس در سال آخر مؤثر هستند.

گفت‌وگو و تعامل سازنده؛ چاره بحران‌های جهانی

بیست‌وسوم تیرماه روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری شده است. اصولا گفت‌وگو و دیالوگ دوجانبه بین افراد جامعه و فراتر از آن بین حکومت‌ها و دولت‌ها امروزه به‌عنوان مسئله‌ای ضروری، اجتناب‌ناپذیر و کارآمد نزد تحلیلگران و مفسران تحولات سیاسی و اجتماعی مطرح است .

در تراز انقلاب

تقریبا از آغاز به‌کار دولت دوم حسن روحانی، طیف مقابل که اکنون در 2قوه قضاییه و مجلس در رأس امور قرار گرفته‌اند، با رویکرد انتقادی نسبت به عملکرد دولت، مجلس دهم یا قوه قضاییه، وعده مجلس یا قوه قضاییه‌ای در «تراز انقلاب» را دادند.

جشنواره آفلاین

امسال همه جشنواره‌های هنری زیر سایه کرونا قرار گرفتند. جشنواره‌هایی که نتوانستند برگزار شوند و جشنواره‌هایی که به‌دنبال راه‌حلی برای اجرا هستند. چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان یکی از این جشنواره‌هاست.

کرونا پرتکرارترین واژه در تاریخ

دکتر مهدی محسنیان‌راد از شناخته‌شده‌ترین اندیشمندان ایرانی حوزه ارتباطات است.
بررسی وضعیت آلودگی هوا پیش و پس از همه‌گیری کووید-19

نفس کشیدن به لطف کرونا

بهای مهار همه‌گیری ویروس کرونا، ‌خانه‌نشینی میلیاردها انسان از جمعیت سیاره زمین، در سراسر جهان بوده است.