24
شنبه 23 آذر 1280
شماره 7987
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مجموعه اشعار  فدریکو گارسیا لورکا

تا‌کن0000ون اشعار زیادی از فدریکو گارس00000یا لورکا ۱۹۳۶-۱۸۹۸ شاعر و نویسنده و نمایشنامه‌نویس اسپانیایی توسط شاعران و مترجمان ایرانی به زبان فارسی ترجمه شده است.
ویژه
روزی روزگاری که چندان دور از امروزمان نبود، همه ما «کوچه» خود را داشتیم و کوچه ما شاهرگ محله ما به شمار می‌رفت و آورنده تشخص و نمایانگر برهه‌ای از هویت ما نیز بود.
«کسی که وقتی پیش توست پشت سر بقیه حرف می‌زند، وقتی خودت نیستی هم پشت سرتو با بقیه صحبت می‌کند». این جمله یک ضرب‌المثل نیست، بلکه واقعیت است.
بیماری کووید‌-19 ناشی از ویروس جدید کرونا را نمی‌توان فقط براساس یک علامت تشخیص داد. فقط آزمایش ویروس کرونا می‌تواند به‌طور قطعی مشخص کند که آیا شما دچار عفونت با این ویروس هستید یا نه.
طرح روز
از این پس در آمریکا حیواناتی که برای آزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند به متقاضیان واگذار می‌شوند.
پلیس بریتانیا اعلام کرد پسربچه ۱۲ساله‌ای که برای ویلفرد زاها، ستاره انگلیسی تیم فوتبال کریستال پالاس پیام‌های ‌نژادپرستانه فرستاده بود بازداشت شده است.

عکس روز

کارگاه تولید آجر در روستای نومل - گرگان
مرگ در کوویدپارتی

مرگ در کوویدپارتی

مقام‌های پزشکی ایالت تگزاس آمریکا می‌گویند برگزاری «کوویدپارتی» در آمریکا باعث جان‌باختن یک مرد ۳۰ساله در این ایالت شده است.
برگزاری نمایشگاه برای دزدان
برگزاری نمایشگاه برای دزدان
مایشگاه هنر توکیو توانست بازدیدکنندگان زیادی را به‌خود جلب کند، چراکه اغلب آثار ارائه‌شده در آن «قابل سرقت» بود. افراد پس از پایان‌ نمایشگاه تا نیمه‌شب در بیرون گالری در کمین بودند تا در حمله نیمه‌شب آثار مورد علاقه‌شان را به سرقت ببرند

کشف ستاره‌های جدید در کهکشان

دانشمندان جریانی یکپارچه از ستارگان را در کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند که به‌نظر می‌‌رسد از جای دیگری آمد‌ه‌اند.

کنترل کرونا با واکسن سل

محققان می‌گویند ممکن است در کشورهایی که میزان ابتلا به سل بالا بوده و با برنامه‌ریزی به کودکان واکسن زده‌اند این کار به کاهش تلفات کرونا کمک کرده باشد.

شیوه شمس در تاویل کلام الهی

بیست‌وچه00000ارمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی، چهارشنبه ۲۵تیر ساعت۱۶ با سخنرانی محمدرضا موحدی به «شیوه شمس در تاویل کلام الهی» اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بسیاری از انتظاراتی که جامعه از یک مرد دارد، موجب سرکوب احساسات مردان می‌شود و متأسفانه والدین آن را به پسربچه‌ها تزریق می‌کنند.
شخصی گفت: به حجره داوود رفتم. او را دیدم پاره نانی خشک در دست داشت و می‌گریست. گفتم: «داوود، تو را چه بوده است؟»
آخرین چیزی که انسان گناهکار از دست می‌دهد، امید است.