• یکشنبه 28 مهر 1398
  • الأحَد 20 صفر 1441
  • 2019 Oct 20

گام‌های لرزان حذف یارانه انرژی در ایران

دولت ایران خواسته یا ناخواسته در مسیر حذف یارانه‌های سنگین گام برمی‌دارد؛ هرچند بررسی‌ها از لرزان‌بودن گام‌های دولت و تردید نمایندگان در دادن مجوز به دولت جهت اصلاح قیمت حامل‌های انرژی حکایت دارد اما ناگفته پیداست که به‌دلیل کاهش سطح درآمدهای دولت از محل فروش نفت خام، کسری بودجه سالانه دولت در حال فشار به سند دخل و خرج سالانه است و در نخستین گام دولت نسبت به حذف یارانه نقدی 1.1میلیون نفر از اقشار ثروتمند‌ اقدام کرده و این روند در ماه‌های آینده ادامه می‌یابد.

بی‌صدا کات می‌دهند

یک بخش از خانواده سینما این روزها درگیر لباس و حواشی پوشش اعضای خود در مراسم و جشنواره‌هاست و یک بخش دیگر برای روشن ماندن چراغ همان جشنواره‌هایی که فعلا لباس مهمانانش زیر قیچی اعمال‌نظرهای شخصی است در حال تولید فیلم هستند.

وداع با یارانه کور سخت اما ممکن

اقتصاد ایران به مصرف یارانه‌های کور معتاد شده ‌و ترک اعتیاد از یارانه‌های سنگین و پرهزینه در شرایطی که اقتصاد کشور با فشار تورم و رکود مواجه است، سخت‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد، اما اصلاح ساختار کنونی یارانه‌های کشور یک ضرورتی است که جراحی آن درصورت اجماع ملی و ترسیم چشم‌انداز روشن از آینده وداع با یارانه‌های کور، شدنی است.

در حاشیه تحریم‌ها

در دورانی که گروه‌های فعال سیاسی و اقتصادی بر سر مذاکره یا عدم‌مذاکره با غرب به بحث و جدل می‌پردازند، فراموش کرده‌ایم که ساختارهای اشتباه در اقتصاد کلان کشور در مقایسه با تحریم‌های ظالمانه آسیب‌های بیشتری را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی، عضو هیأت‌رئیسه اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی شد

در سی‌وهشتمین جلسه شورای اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی مصطفی سالاری با کسب اکثریت آرای اعضای شورا، به نمایندگی از منطقه آسیا و اقیانوسیه به‌عنوان عضو هیأت‌رئیسه این اتحادیه انتخاب شد .

بازگشت مسافران عامل ازدحام پمپ‌بنزین‌ها

صف‌های طولانی در جلوی پمپ‌بنزین‌های شهر تهران در روز گذشته برخی شهروندان را کلافه کرده بود و این شائبه مطرح شده که احتمالا جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت به‌بهانه آغاز سهمیه‌بندی بنزین در عرضه این فرآورده سوختی با خاموش نگه‌داشتن برخی نازل‌های سوخت‌گیری اقدام به سختگیری می‌کنند.

نمایش شکوه اربعین در دارالمؤمنین ایران

هفتمین کاروان جاماندگان سفر کربلا دیروز در تهران، دارالمؤمنین ایران به راه افتاد.

خدمات بی نام و نشان در اربعین

پذیرایی از راهپیمایان پرشمار اربعین در ایران و عراق بدون خدمت‌رسانی دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان برای فراهم‌کردن امکانات ضروری ممکن نیست و در این میان شهرداری‌ به سبب نوع فعالیت خدماتی و اجتماعی خود، بخش بزرگی از کار را برعهده داشت.

غوغا درکربلا