5
یکشنبه 28 مهر 1398
شماره 7788
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خاک ایران در آستانه مرگ است

​​​​​​​نحوه کشاورزی در مناطق مختلف، منابع خاک را از بین برده و بحران بعدی کشور از دست‌دادن کیفیت خاک است.
ویژه
رصد لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در کیش مشخص کرد که در 6‌ماه اول امسال ۲۱ لاک‌پشت پوزه عقابی پس از درمان به محل طبیعی زندگی خود بازگشته‌اند.
اتحادیه بین‌المجالس جهان به پیشنهاد ایران، دولت‌ها را ملزم به مقابله با تخریب جنگل‌ها، حل مشکل ریزگردها و جلوگیری از بیابانزایی کرد.

قانون فراگیر

وزارت میراث‌فرهنگی از یک ماه قبل تنقیح قوانین را آغاز کرده است - لایحه قانون جامع میراث فرهنگی به مجلس می‌رود - قانون فراگیر میراث و گردشگری طی یک سال تصویب می‌شود
وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال تنقیح قوانین مربوط به 3حوزه فعالیت خود برای ت0دوین نهایی ق0ان0ون ج0امع می0راث‌فره0ن0گی، گ0ردشگ0ری و صنایع‌دستی است تا پس از نهایی شدن تنقیح قوانین و تدوین قانون جامع،  لایحه دولت برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شود و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای نخستین‌بار دارای قانون جامع شود.
در حالی ‌که طرح ملی حفاظت از تالاب‌های دارای ارزش‌های اکولوژیکی در کشور به تصویب رسیده است، رئیس اداره محیط‌زیست انزلی اعلام کرد: ورود فاضلاب شهرهای رشت، صومعه‌سرا و انزلی به تالاب انزلی ازجمله تهدیدهایی است که تالاب انزلی با آن مواجه است.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور از صبح دیروز گفت: دمای هوا در برخی مناطق کشور تا ۸ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانیIPU از تصویب و الحاق پیشنهاد ایران برای مقابله با ریزگردها، جنگل‌تراشی و بیابانزایی در قطعنامه مصوب این اجلاس خبر داد.