• یکشنبه 13 خرداد 1397
  • الأحَد 19 رمضان 1439
  • 2018 Jun 03

سهمیه ارزهر سفر خارجی معادل درآمد 10 بشکه نفت

500یورو ارز به مسافران خارجی کشورهای نزدیک پرداخت می‌شود که تقریبا از محل صادرات 10 بشکه نفت خام تأمین می‌شود
سفر به خارج از کشور به گزینه نخست برخی شهروندان ایرانی تبدیل شده و در روزهای اخیر شعب بانک‌های ملی، سامان، ملت، تجارت و پارسیان برای پرداخت ارز به آنها با ترافیک شدید مسافران مواجه شده و برخی هم قید دریافت ارز را زده‌اند تا از پرواز جانمانند
بررسی جایگاه مردم در اندیشه امامره در گفت‌و‌گو با محمد هاشمی، علی‌اکبر محتشمی‌پور، محمدرضا تابش، اسدالله بادامچیان و سید محمد غرضی

تکیه به ملت، میراث امام

«مردم» و «ملت» واژه‌هایی هستند که شاید بیشترین تکرار را در مجموعه سخنرانی‌ها و آثار امام‌خمینیره داشته باشند. امام پس از تثبیت انقلاب و تاسیس نظام سیاسی از مردم می‌خواهد دیگر از حکومت نترسند چراکه این حکومت خدمتگزار مردم است.

کوچه جماران هنوز باز است

از خیابان که به داخل کوچه می‌پیچی، حسی غریب و در عین حال آشنا، در نهایت تازگی، تمام جانت را پر می‌کند و با موجی از خاطرات رنگارنگ، از زمین و زمان کنده می‌شوی؛ گویی در تاریخ، سفر می کنی.

شهر دوستدار دوچرخه

تهران، پایتختی است سخت دوستدار سواری چهارچرخ و نامهربان با دوچرخه! سال‌ها ترویج و حمایت شهرداری تهران هنوز نتوانسته پاک‌ترین روش حمل‌ونقل پاک را در این خیابان‌ها به ثمر بنشاند.

همراهی با مردم در مقابل قیم‌مآبان

اندیشه سیاسی امام خمینیره از سال42 که زمینه‌های انقلاب را فراهم کردند مبین 2رکن اساسی بوده است. ایشان تا پایان حیات‌شان همواره بر این 2موضوع اساسی، در قول و در عمل پایبند بودند.

کاهش عرضه خودرو و گلایه مشتریان

شمارش معکوس برای بررسی و تعیین قیمت جدید خودروهای مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت تا دوشنبه هفته آینده در حالی آغاز شده که برخی مشتریان خودرو از عدم‌ عرضه خودروهای داخلی توسط شرکت‌های خودروسازی برای اعمال افزایش قیمت‌های احتمالی جدید و تأثیر این موضوع بر رشد قیمت خودروهای مذکور در حاشیه بازار خبر می‌دهند.

فضیلت‌های شب‌های قدر

در ارتباط با فضیلت‌های لیالی قدر و اعمال این شب‌ها آیاتی در قرآن کریم و روایاتی از امامان و اهل‌بیت علیهم‌السلام وجود دارند؛ در بین آیات قرآن کریم می‌توان به سوره مبارکه قدر اشاره کرد که مؤمنین و مؤمنات همگی این سوره را در حافظه خود داشته و در نمازهای خود قرائت می‌کنند.

آخرین پایگاه پول نقد

تقریبا یک شهروند در هیچ جای شهر معذور نیست از پول نقد استفاده کند مگر در تاکسی‌ها، که اتفاقا از پرکاربردترین وسایل حمل‌ونقل شهری محسوب می‌شوند و گذر اغلب شهروندان به آن می‌افتد.

‎صداقت بهترین راه است

انقلابی ها پای طوق طیب