26
یکشنبه 13 خرداد 1397
شماره 7400
سیاست
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اژه‌ای: وزارت اطلاعات در پرونده محیط‌زیست اطلاعات ندارد

دریچه
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه درباره مرجع شناسایی جاسوسان و مناقشه بین قوه قضاییه و وزارت اطلاعات گفته است: قوه قضاییه باید تشخیص دهد که آیا اتهام کسی ثابت شده یا خیر، وزارت اطلاعات در این زمینه صاحب‌نظر نیست؛
ویژه
براساس آمار استخراج‌ شده از مشروح مذاکرات مجلس در جلسات علنی 2 سال گذشته خانه ملت، مجموعاً 698 نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس قرائت شده است.
رئیس کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا باید تدابیری را برای حفاظت از بندهای اصلی توافقنامه هسته‌ای 1+5 با ایران اتخاذ کند.
سیاست خارجی
رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل با اعلام این خبر که شورا قرار است درباره‌ قطعنامه ۲۲۳۱ نشست برگزار کند، گفت: تاریخ این جلسه ۲۷ ژوئن ‌۶ تیر ماه خواهد بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادقع در مورد اظهارات اخیر علی‌اکبر ولایتی مبنی بر اینکه در هیأت مذاکره‌کننده همه بار روی دوش ظریف بود، اظهار داشت: این نکته مطرح شده نیز تا حدودی درست است چرا که ما در مذاکرات به مثابه یک گروهان در مقابل یک لشکر بودیم.
حسین موسویان، دیپلمات سابق کشورمان تأکید کرد: طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی و مقررات بین‌‌‌المللی، عضویت در هیأت علمی یک دانشگاه خارجی یا داشتن یک شغل در کشور خارجی، دلیل داشتن تابعیت آن کشور محسوب نمی‌شود.

راهپیمایی روز قدس در 900 شهر ایران

رئیس مجلس سخنران مراسم روز قدس در تهران خواهد بود
مقاومت
رئیس ستاد انتفاضه و قدس با تشریح برنامه‌های برگزاری راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه‌ماه مبارک رمضان گفت: روز قدس97 در شرایطی برگزار می‌شود که شاهد شکست فتنه داعش و تروریست‌های ایجادشده توسط آمریکا، صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنها هستیم.
سیاست خارجی
داماد شاه مخلوع و آخرین سفیر ایران در آمریکا در یادداشتی که در روزنامه نیویورک تایمز به‌صورت آگهی منتشر کرده، خطاب به دولتمردان آمریکایی یادآوری کرده است که قلدری درباره ایران جواب نمی‌دهد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
روحانی:جهان نیازمند آموزه زرتشت است/توضیحات وزارت کشور درباره تغییر فرماندار کازرون/کنایه ابوطالبی به ولایتی
برجام را به‌عنوان سرباز رهبری آتش زدم/از انتخابات هیأت رئیسه مجلس تا انتخابات 1400/یک اصلاح طلب هم به لاریجانی رأی نداد/کامیون‌داران معترض، سیاسی نیستند