07
چهار شنبه 24 اسفند 1401
شماره 8736
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه: مسکو به دنبال گسترش روابط و همکاری‌های دوستانه است و کشورهای دیگر را از توسعه منافع‌شان،‌ منع نمی‌کند.
جامعه آمریکا با نوعی خشونت افراطی مواجه است که حل آن دشوار به‌نظر می‌رسد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که کانادا برای اطمینان‌خاطر از حفظ قیمت پایین نفت، صادرات تسلیحات خود به عربستان را ادامه داده و با وجود انتقادات گروه‌های حقوق بشری، فروش تسلیحات سنگین خود به عربستان را متوقف نکرده است.
جهان‌نما
بیش از یک سال است که کرانه باختری و دیگر مناطق فلسطین اشغالی درگیر دوره تازه تنش و خشونت است.

امانوئل در بحران

رئیس‌جمهور فرانسه در داخل با اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده علیه برنامه‌های اقتصادی خود و در خارج با عدم‌ همراهی اروپا برای پایان جنگ اوکراین روبه‌روست
گزارش 1
خیابان‌های پاریس، پایتخت فرانسه را انبوهی از زباله‌ها پر کرده است؛ فعالیت خطوط راه‌آهن و مترو متوقف شده، بسیاری از مدارس تعطیل شده‌اند و اتحادیه‌های کارگری تهدید کرده‌اند در صورت عقب‌نشینی نکردن دولت از طرح افزایش سن بازنشستگی، اقتصاد فرانسه را به زانو درخواهند آورد.
ضعف ارتش ترکیه در امدادرسانی زلزله

ضعف ارتش ترکیه در امدادرسانی زلزله

فقدان امکانات کافی و آموزش‌های لازم امدادرسانی در کنار ضعف هماهنگی باعث شد تا ارتش ترکیه در زلزله مرگبار اخیر عملکرد ضعیفی داشته باشد
زمین لرزه‌هایی که‌ ماه گذشته بیش از 45هزار نفر را در ترکیه به کام مرگ کشاند، عملکرد ارتش این کشور به‌عنوان دومین نیروی زمینی بزرگ ناتو را در مدیریت بحران زیر سؤال برده است.
تصویب 3طرح جنجالی در پارلمان رژیم صهیونیستی
طرح بحث برانگیز تغییر قوانین قضایی رژیم صهیونیستی در دور اول رای‌گیری در پارلمان اسرائیل موسوم به کنست با ۶۱رأی موافق در برابر ۵۱ مخالف به‌تصویب رسید.