07
یکشنبه 30 بهمن 1401
شماره 8717
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اردوغان، قربانی زلزله سیاسی در آنکارا می‌شود؟

جهان‌نما
شمار قربانیان زلزله 2هفته پیش سوریه و ترکیه از مرز 46هزار نفر گذشته است. بیش از 40هزار نفر از این قربانیان، مربوط به ترکیه است.
ویژه
روسیه پیش‌نویس قطعنامه برای بررسی خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.
بن والاس، وزیر دفاع انگلیس: اوکراین تنها پس از پایان جنگ با روسیه، جت‌های جنگنده پیشرفته ای مانند یوروفایتر تایفون را دریافت خواهد کرد.
دریچه
منطقه مرزی میان تایلند، لائوس و میانمار که به «مثلث طلایی» معروف شده، منطقه‌ای تحت کنترل شبه‌نظامیان و گروه‌های تبهکاری است که در تجارت مواد‌مخدر دست دارند؛ گروه‌هایی که سهم‌شان در تولید مواد‌مخدر جهان افزایش پیدا کرده است.

خیزش «تحریک طالبان»، انفعال اسلام‌آباد

به قدرت رسیدن طالبان در کابل و شکست رویکرد نظامی‌گری اسلام‌آباد علیه افراط‌گرایی به خیزش دوباره تحریک طالبان پاکستان منجر شده است
گزارش 1
طی کمتر از یک ‌ماه اخیر، پاکستان شاهد 3حمله تروریستی مرگبار بوده که حداقل 2 حمله آن با مسئولیت گروه «تحریک طالبان پاکستان» انجام شده است.
بازگشت حملات مرگبار داعش به سوریه

بازگشت حملات مرگبار داعش به سوریه

گروه تروریستی داعش پس از زلزله اخیر، حملات خود را در سوریه از سر گرفته‌ است
در خونبارترین حمله گروه تروریستی داعش طی یک سال گذشته در سوریه، این گروه دستکم جان 53 نفر را گرفتند که اغلب آنان غیرنظامی بوده‌اند؛ حمله‌ای که نشان می‌دهد هسته‌هایی از این گروه همچنان در بخش‌هایی از سوریه فعال هستند.
مرگ محافظه‌کاری سنتی در غرب
مرگ محافظه‌کاری سنتی در غرب
با ادامه روند فعلی در انگلیس و چالش‌هایی که پیش‌روی دولت محافظه‌کار ریشی سوناک، نخست‌وزیر، قرار دارد سال آینده حزب کارگر پیروز انتخابات خواهد شد و به این ترتیب دیگر هیچ حزب محافظه‌کار راستگرای سنتی در کشورهای غربی در مسند قدرت باقی نخواهد ماند.