07
یکشنبه 12 تیر 1401
شماره 8535
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ترکیه و ارمنستان در جریان گفت‌وگوها درباره عادی‌سازی روابط دو کشور توافق کردند که مرزهای زمینی مشترک خود را به روی اتباع کشورهای ثالث که قصد سفر به این دو کشور را دارند، باز کنند.
اسلام به زنان اجازه حضور در جامعه را داده و طالبان نیز باید شرایط حضور این قشر از جامعه را در نشست علما که اخیرا در کابل برگزار شد فراهم می‌کرد.
جهان‌نما
رشد قیمت‌ها در منطقه یورو به سطح کم‌سابقه‌ای رسیده است. تازه‌ترین گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا یورواستات حاکی از آن است که تورم سالانه در 19کشور منطقه یورو در ماه گذشته به رقم بی‌سابقه 6.8درصد رسیده که بالاترین نرخ تورم از زمان ثبت واحد پول اروپایی و جایگزینی یورو با پول‌های ملی در سال 1991است. نرخ تورم منطقه یورو در2ماه قبل 8.1درصد اعلام شده بود.

رد پای جنگ‌های نیابتی آمریکا در جهان

اسناد جدیدی در رسانه‌های آمریکایی فاش شده که نشان می‌دهند پنتاگون به بهانه مبارزه با تروریسم، دست‌کم در 23جنگ‌ نیابتی در جهان درگیر بوده است
گزارش
اسناد و مدارک جدید و شهادت مقامات دولتی و نظامی کنونی و سابق آمریکا نشان می‌دهند نیروهای ویژه عملیاتی آمریکا در آغاز و هدایت جنگ‌های نیابتی سری، با ابعادی وسیع‌تر از آنچه در گذشته تصور می‌شد، دست دارند.