61
چهار شنبه 13 شهریور 1398
شماره 7752
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دستگیری سارقان مسلح ریل راه‌آهن در بندرعباس

امنیت
7 سارق مسلح که در ایستگاه راه‌آهن و در آخرین نقطه حوزه استحفاظی شهرستان بندرعباس اقدام به سرقت کابل‌های ویژه تغییر مسیر ریل‌های راه‌آهن کرده بودند، دستگیر شدند.
اخبار ویژه
به گفته دادستان عنبرآباد پس از ۹ ماه تلاش، 7 نفر از عاملان سرقت ۱۲ کیلوگرم طلا دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیب و سوران در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برخورد یک دستگاه وانت حامل سوخت قاچاق با یک دستگاه وانت دیگر در این شهرستان 4 نفر را به کام مرگ کشاند.
20۹۸ دستگاه ماشین‌آلات خودکشِش کشاورزی در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان پلاک‌گذاری شد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که 620 مهدکودک در 40 سال گذشته در استان کرمان تاسیس شده، گفت: سال گذشته 160 مهدکودک جدید ایجاد شده که امیدواریم به جایی برسیم که 90 درصد از کودکان را از خدمات آموزشی بهره‌مند کنیم، زیرا در حال حاضر فقط 7 درصد کودکان استان کرمان از این خدمات استفاده می‌کنند که قابل قبول نیست.
رئیس کمیسیون فرهنگی و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان گفت: کرمان به عنوان شهر دوستدار کودک در حال ثبت است.
رئیس دادگستری کرمان گفت: همایش سران طوایف، علما و متنفذین جنوب و شرق استان کرمان ۲۸ شهریورماه برگزار می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کانون عکاسان مستقل استان با همکاری این اداره کل و دفتر قرآن و عترت به مناسبت ماه محرم و صفر، فراخوان مسابقه سوگواره عکس عاشورایی را در سیستان و بلوچستان منتشر کرد.
استانی که به نظر می‌رسد با توجه به منابع غنی نفت و گاز و دارا بودن بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های گاز باید از حداقل زیرساخت‌های صنعتی و معدنی نظیر گاز غنی باشد از اصلی‌ترین زیرساخت توسعه صنایع یعنی گاز شهری بی‌بهره است

کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر

جامعه
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور کرمان را از استان‌های اولویت‌دار ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: این استان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از ورود آن به مرکز کشور و سایر کشورهاست.
قامت خمیده کشاورزان از خسارت سنگین سیل

قامت خمیده کشاورزان از خسارت سنگین سیل

رئیس جهاد کشاورزی ایرانشهر: 405 هکتار از نخیلات این شهرستان دچار خسارت شده که کارشناسان بیمه به منطقه‌های خسارت‌دیده اعزام شدند و فرم‌های مربوط به خسارت را پر کردند
در حالی که بیش از 120 روز از زمان وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان می‌گذرد کشاورزان این منطقه همچنان چشم‌انتظار تحقق وعده دولتمردان مبنی بر پرداخت خسارت و غرامت هستند.
کرمان به دنبال اکتشافات جدید معدنی

کرمان به دنبال اکتشافات جدید معدنی

رئیس سازمان صنعت و معدن استان: برنامه‌‌ریزی و فعالیت برای اکتشافات معدنی در استان با قدرت دنبال می‌شود
شتاب رو به گسترش بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن از یک‌سو و محدودیت منابع قطعی اثبات شده و مغفول ماندن این بخش در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، ضرورت اکتشافات جدید را برای تأمین خوراک معادن و صنایع معدنی کشور از جمله استان کرمان معروف به بهشت معادن افزایش داده و دولت دوازدهم با توسعه این اکتشافات، در حرکتی نو راهگشای رونق تولید شده است.
آغاز برداشت خرما در سیریک
آغاز برداشت خرما در سیریک
برداشت خرما از 1۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان سیریک آغاز شد.
هرمزگان صاحب بزرگ‌ترین ترمینال مواد معدنی می‌شود
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای ایجاد ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی خبر داد.

باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر در جیرفت منهدم شد

قاچاق
ماموران نیروی انتظامی، یک باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر را در اسفندقه جیرفت منهدم، و بیش از ۱۰۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

قبوض کاغذی آب حذف می‌شود

آبفا
معاون امور مشترکان آبفای هرمزگان گفت: تمامی مشترکان آب از ابتدای مهر سال جاری به جای دریافت قبض کاغذی، اطلاعات مصرف خود را از طریق پیامک دریافت خواهند کرد.

ارزآوری میگو در استان

شیلات
توسعه صنعت میگو با هدف ایجاد اشتغال، افزایش تولید و تحقق درآمدهای ارزی باید در دستور کار قرار گیرد و این صنعت باید منافع ملی در زمینه افزایش درآمدهای ارزی را تأمین کند.
PDF چهارشنبه 13 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تأخیر در اجرای پروژه‌های بزرگ از جمله توسعه بنادر و زیرساخت‌های حمل و نقل، بزرگراه‌ها، راه‌آهن و فرودگاه بین‌المللی چابهار که در ایجاد تحول اقتصادی و توسعه پایدار ملی، مهم و موثر هستند نوعی فرصت‌سوزی برای کشور و استان است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یک شرور قاتل در دلگان خبر داد و گفت: از وی 3 قبضه کلاش، یک قبضه کلت کمری، 250 فشنگ جنگی و یک دستگاه پژو که مسلحانه به سرقت رفته بود کشف شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انار از سطح 1۵۰۰ هکتار از باغ‌های این استان آغاز شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری‌های قلبی‌عروقی علت مرگ ۳۳ درصد مردم سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف ۴۸۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک با همکاری مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.
حسینیه تاریخی منبر گپ گَپ به معنای بزرگ یا دوازده امام یکی از حسینیه‌های قدیمی و تاریخی شهر بندرعباس است که از اواخر دوره قاجاریه تاکنون پایگاهی مردمی برای برنامه‌های مذهبی به‌ویژه در دهه محرم است.