• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76717
+
-

کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر

جامعه
کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور کرمان را از استان‌های اولویت‌دار ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: این استان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از ورود آن به مرکز کشور و سایر کشورهاست.

به گزارش ایرنا، سردار «اسکندر مومنی» در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این‌که در مجموع عملکرد استان کرمان در مبارزه با مواد مخدر مثبت و بسیار خوب است، افزود: در ۵ ماهه گذشته سال جاری استان کرمان ۶۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشته که در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است. 

مومنی با اشاره به این‌که ۸ تن از مواد کشف‌شده هروئین، شیشه و مرفین بوده که مقصد آن کشورهای غربی و اروپایی است، گفت: 70 درصد از مجموعه کشفیات کشور در استان‌های شرقی است و نشان می‌دهد هدف‌گذاری درست بوده و باید تمرکز بر مبدأ و مناطق ورودی باشد. 

مومنی با بیان این‌که تاکید ما بر کار اطلاعاتی و تمرکز بر شرق و حاشیه شرق کشور است و در تصمیمات ستاد کشور قرار شد تمهیداتی اتخاذ شود و کشفیات اطلاعاتی و کشفیات در مرز و شرق کشور افزایش یابد تا مواد به عمق کشور نرسد، گفت: استان کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و اگر ۶۰ تن مواد در 5 ماهه امسال در این استان کشف نمی‌شد، باید در سراسر کشور به دنبال هر کیلوی آن می‌بودیم. 

همچنین مومنی درباره عدم صدور مجوز در زمینه ایجاد مرکز ماده 16 بانوان در کرمان نیز گفت: این مشکل درباره کمپ زنان وجود دارد که با حضور مسئولان ستاد و وزارت کشور تصمیم‌گیری خواهیم کرد. 

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در 5 ماهه گذشته در کشور ۴۰۹ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشته‌ایم که ۱۲ درصد افزایش را نسبت به سال قبل داشته و نشان‌دهنده عملکرد خوب حوزه مقابله‌ای است. 


بهزیستی؛ تنها سازمان پیگیر وضعیت معتادان متجاهر

به گفته استاندار کرمان، بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده، ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در این استان افزایش یافته است؛ همچنین مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان با ظرفیت ۵۰ نفر و 2 ایستگاه ایست و بازرسی جدید در شهرستان‌های انار و سیرچ ایجاد خواهد شد. 

«محمدجواد فدائی» نیز در این شورا افزود: طی نشستی در تهران با دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مواردی درباره معتادان متجاهر و مشکلات استان مطرح شد. همچنین در سفر وی به استان کرمان و بازدید‌ها به خوبی پیگیری‌ها دنبال شد و تصمیمات خوبی گرفته شد. 

وی گفت: در حال حاضر تنها سازمانی که معتادان متجاهر را نگهداری و بازپروری و حرفه‌آموزی آن‌ها را دنبال می‌کند، بهزیستی است که اعتبار ملی دارد و اعتبار ملی در حدی نیست که بتواند همه معتادان را تحت پوشش قرار دهد. 

استاندار کرمان گفت: در خصوص کمپ بم به ظرفیت ۱۵۰ نفر، کمپ سیرجان به ظرفیت ۱۵۰ نفر، کمپ جیرفت به ظرفیت ۲۰۰ نفر و کمپ رفسنجان به ظرفیت ۱۵۰ نفر بر اساس مصوبه شورای تامین استان تصویب و ایجاد مرکز ماده ۱۶ زنان با ظرفیت ۵۰ نفر نیز مصوب شد. 

فدائی گفت: بر اساس اعلام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مقرر شد تا 2 سال هزینه‌های روزانه این کمپ‌ها از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت شود و در کنار آن باید موضوع اشتغال آن‌ها نیز پیگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید