• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76733
+
-

دستگیری سارقان مسلح ریل راه‌آهن در بندرعباس

7 سارق مسلح که در ایستگاه راه‌آهن و در آخرین نقطه حوزه استحفاظی شهرستان بندرعباس اقدام به سرقت کابل‌های ویژه تغییر مسیر ریل‌های راه‌آهن کرده بودند، دستگیر شدند. 

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی بندرعباس ضمن اعلام این خبر گفت: سارقان که به سلاح کلاشینکف مجهز بودند، در منطقه سخت‌گذر (صعب‌العبور) لاور جنوبی (بخش فین) اقدام به سرقت کرده بودند که پس از درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی و یک شبانه‌روز محاصره در حلقه پلیس، دستگیر شدند.

سرهنگ «اسماعیل مشایخ» ضمن تشریح فعالیت‌های پلیس شهرستان بندرعباس از دستگیری ۵۳۰ سارق، خرده‌فروش مواد مخدر، معتاد خیابانی و تبعه خارجی غیرمجاز خبر داد. 

وی همچنین با اشاره به دستگیری یک قاتل یک ساعت پس از ارتکاب به جنایت گفت: 4 جوان در یک منزل مجردی با یکدیگر هم‌خانه بودند که 2 نفر از آن‌ها به دلایل نامعلوم با یکدیگر درگیر شدند و در این درگیری یک جوان ۲۹ساله توسط دوست خود که وی نیز ۲۹ ساله است با ضربات چاقو کشته شد. 

سرهنگ مشایخ اضافه کرد: قاتل قصد خروج از شهر را داشت که پیش از هر اقدامی و یک ساعت پس از قتل دستگیر شد. 


دستگیری یک زن و 3 مرد با لباس نظامی قلابی

فرمانده انتظامی بندرعباس ادامه داد: طی ۴۸ ساعت گذشته یک زن که با آرم و درجه یکی از نیروهای نظامی در بازار بندرعباس در حال اخاذی از مغازه‌داران و مردم بود، شناسایی و دستگیر شد. 
به گفته سرهنگ مشایخ 2 نفر دیگر نیز به اتفاق یکدیگر با لباس نظامی در حال اخاذی از مردم دستگیر شدند و یک نفر دیگر نیز با اتهام مشابه در محل دیگری از بندرعباس شناسایی و دستگیر شد. 


ممنوعیت گِل‌مالی خودرو و قمه‌زنی 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس با اشاره به آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برقراری امنیت مردم در دسته‌ها و هیات‌های عزاداری تصریح کرد: گل‌مالی خودرو و قمه‌زنی از موارد ممنوع است و پلیس در صورت مشاهده با مرتکبان آن‌ها برخورد خواهد کرد.  به گفته این مقام انتظامی در دهه اول محرم هر شب ۶۱۷ مامور پلیس به صورت پیاده و همچنین در قالب ۵۴ گشت خودرویی و ۸۴ واحد گشت موتوری امنیت ۸۴ هیات عزاداری را تامین کرده است و همچنین ۷۸ تکیه، حسینیه و مسجد تحت پوشش پلیس قرار دارد. 

سرهنگ مشایخ اضافه کرد: بخشی از نیروهای پلیس نیز با لباس شخصی و به صورت ناشناس در هیات‌ها حضور دارند و به ناهنجاری‌های احتمالی واکنش مناسب نشان خواهند داد؛ از توان نیروهای بسیج نیز برای تامین امنیت در دهه اول محرم استفاده می‌شود. 

رئیس پلیس بندرعباس همچنین از متولیان هیات‌ها و برگزارکنندگان مراسم عزاداری حسینی خواست برای تهیه و توزیع غذا و شربت نذری از افراد مطمئن استفاده کنند و با توجه به احتمال اقدام برای مسمومیت‌های عمدی، مراقب سلامت غذا و شربت نذری باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید