• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76738
+
-

پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در جنوب کرمان

کشاورزی
پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در جنوب کرمان

20۹۸ دستگاه ماشین‌آلات خودکشِش کشاورزی در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان پلاک‌گذاری شد. 
رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این تعداد ماشین‌آلات کشاورزی در قالب 4 طرح، از ابتدای سال جاری تاکنون در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان پلاک‌گذاری شد. 

 «میثم محمودی» افزود: طرح بازدید و شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی با همکاری کارشناسان پلیس راهور و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اجرا شد. 

وی ادامه داد: بر اساس تبصره یک ماده ۲۸ قانون بهره‌وری مجلس شورای اسلامی، طرح بازدید و شماره‌گذاری ماشین‌آلات خودکِششی کشاورزی انجام می‌شود. 

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از اجرای مرحله پنجم طرح بازدید و شماره‌گذاری ماشین‌آلات خودکِششی کشاورزی بدون در نظر گرفتن شرط سنی دستگاه در جنوب کرمان خبر داد و گفت: در این مرحله، ماشین‌آلات فعال بخش کشاورزی مانند انواع تراکتور، کمباین و چاپرهای خودگردان پلاک‌گذاری می‌شوند. 

وی گفت: با برنامه‌‌ریزی انجام‌شده، بازدید از ماشین‌آلات کشاورزی در ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شهریورماه در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج و منوجان به صورت هم‌زمان توسط کارشناسان پلیس راهور آن شهرستان‌ها انجام می‌شود و طبق نظر پلیس راهور استان در تاریخ‌های ۲۰ تا ۲۲ مهرماه سال جاری هم دستگاه‌های موجود در شهرستان‌های فاریاب، رودبار جنوب و قلعه‌گنج توسط کارشناسان پلیس راهور استان بازدید خواهند شد. 

وی گفت: مالکان دستگاه‌ها در مهلت مقرر برای بازدید و پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی خود به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت مراجعه کنند. 

بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، از سال ۸۱ تا ۹۲ حدود ۲۰ هزار دستگاه تراکتور و کمباین در کشور پلاک‌گذاری شد، اما این آمار طی 5 سال اخیر به ۲۲۱ هزار دستگاه رسیده است که افزایش ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید