• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76757
+
-

ارزآوری میگو در استان

توسعه صنعت میگو با هدف ایجاد اشتغال، افزایش تولید و تحقق درآمدهای ارزی باید در دستور کار قرار گیرد و این صنعت باید منافع ملی در زمینه افزایش درآمدهای ارزی را تأمین کند. 

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: درآمدهای ارزی ناشی از صادرات میگو به چرخه اقتصاد کشور بازگردد تا زمینه‌ساز کاهش اتکای کشور به درآمدهای نفتی شود. 
«ایرج حیدری» افزود: عرضه میگو در بازار بورس زمینه‌ساز رونق بیش از پیش صنعت میگو در هرمزگان می‌شود. 

وی تصریح کرد: فعالان صنعت پرورش میگو از ظرفیت بازار بورس برای فروش محصولات تولیدی خود نهایت بهره را ببرند و این بازار می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های تولیدکنندگان در زمینه بازاریابی محصولات تولیدی آن‌ها را برطرف کند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: واگذاری اراضی مختلف برای پرورش میگو و ارائه تسهیلات به متقاضیان پرورش میگو با هدف افزایش درآمدهای ارزی است. 
حیدری ادامه داد: با تلاش‌های انجام‌شده از سوی مدیریت عالی استان، جهاد کشاورزی و شیلات و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنعت میگو در هرمزگان در حال شکوفایی است و زمینه‌ساز تحقق سال رونق تولید در این استان خواهد شد. 

وی با بیان این‌که میگو به واسطه ارزش غذایی بالا دارایی ظرفیت‌های صادراتی بسیاری است، گفت: عرضه میگو در بورس روند بازاریابی این محصول را در سطح ملی و بین‌المللی تسهیل خواهد کرد. 
هرمزگان محور پرورش میگو در منطقه جنوب کشور است و برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در این منطقه هدف‌گذاری شده است. 

بیش از 2۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و هم‌اکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو در این استان فعال است که 1۴۰۰ میلیون قطعه بچه‌میگو تولید کرده‌اند و از این تعداد ۳۲۰ میلیون قطعه به استان‌های دیگر صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید