• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76758
+
-

هرمزگان صاحب بزرگ‌ترین ترمینال مواد معدنی می‌شود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای ایجاد ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی خبر داد. 

به گزارش مهر «محمدعلی حسن‌زاده» با اشاره به این‌که قرارداد ایجاد بزرگ‌ترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی کشور طی چند روزه آینده در بندر شهید رجایی با بخش خصوصی منعقد می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت این ترمینال ۵۰ میلیون تن است و در 3 فاز اجرا می‌شود که مجموع این 3 فاز معادل ۱۸۰ هکتار خواهد بود و اراضی هر فاز ۶۰ هکتار است. 

وی افزود: این ترمینال به عنوان بزرگ‌ترین ترمینال مواد معدنی در خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود و با توجه به ظرفیت بی‌نظیر معدنی کشور، تحول در صنعت معدن ایران رخ خواهد داد. 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که بسیاری از معادن کشور به صورت مستقیم و از طریق ریل به این ترمینال متصل خواهند شد، بیان کرد: هم در حوزه صادرات و هم در حوزه واردات می‌توان از ظرفیت‌های این ترمینال استفاده کرد و امیدوار هستیم فعالان صنعت و معدن کشور بتوانند از مزیت منطقه ویژه اقتصادی شهیدرجایی استفاده کنند. 

حسن‌زاده افزود: علاوه بر این فعالان اقتصادی می‌توانند با استقرار صنایع برای تولید محصول باارزش افزوده بالاتر و تولید محصول نهایی استفاده کنند یا از مزیت این منطقه برای ایجاد کارخانه و تبدیل مواد اولیه معدنی به فرآورده‌های بینابینی استفاده و محصول نهایی را صادر کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید