61
دو شنبه 28 مرداد 1398
شماره 7739
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سبک زندگی ولایی؛ مهم‌ترین پیام غدیرخم

یادداشت
آن گونه که اهل بیتع و بزرگان، نسل به نسل و سینه به سینه به ما آموخته‌اند، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پیام عید سعید غدیرخم همان ولایت‌مداری است، چه آن‌که این روز که از آن به عنوان عیدالله الاکبر یاد می‌شود، عید ولایت است و ما به میمنت چنین روزهایی، از عید قربان تا غدیر را به عنوان دهه ولایت و امامت جشن می‌گیریم. چون برگزاری مجالس جشن و سرور مؤمنان در چنین روزهایی جزء برترین اعمال و عبادت‌هاست که سفارش بسیار هم شده است.
اخبار ویژه
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برابر اعلام دفتر ریاست جمهوری دکتر روحانی طی 2 تا 3 ماه آینده به استان سفر می‌کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6/93 تن انواع مواد مخدر توسط دستگاه‌های عضو این شورا در استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است.
«هدیه کاظمی» و «اسلام جاهدی» 2 قایقران هرمزگانی به همراه تیم‌ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی آب‌های آرام و کسب سهمیه المپیک توکیو اعزام می‌شوند.
امسال بیش از 5 میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال اعتبار برای توسعه جنگل‌کاری در استان اختصاص یافته است.
۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۴۷ مسافر در 4 ماهه نخست سال جاری از مبادی قشم رفت و آمد کرده‌اند که در هم‌سنجی با سال قبل از آن 5/2 درصد رشد نشان می‌دهد.
عضو شورای اسلامی هرمزآباد رفسنجان از راه‌اندازی سامانه آنلاین فروش تولیدات روستایی در آینده نزدیک خبر داد.
۶۰ هکتار گیاه کینوا در شهرستان‌های کرمان، بردسیر، راور، بافت و ارزوئیه کشت شده است که با انجام مدیریت مناسب مزرعه ۴ تن محصول در هکتار می‌توان برداشت کرد.
در غرب بلوچستان و نزدیکی ‌استان هرمزگان و شهرستان محروم بشاگرد، مردم از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برند؛ محرومیت‌های فراوان بشاگرد در هرمزگان در چند سال اخیر سبب شد تا توجه وزارت کشور و سازمان‌ها و ارگاهای دولتی جلب و طرح‌های جامع و کاملی برای محرومیت‌زدایی آن اجرا شود؛ هم‌چنان که بشاگرد محرومیت‌زادیی می‌شود در چند قدمی‌ آن یعنی مرز بلوچستان و هرمزگان روستاهای محرومی وجود دارند که به همان‌ اندازه و حتی بیشتر نیازمند توجه هستند.

روس‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در چابهار

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس: ایران از فعالیت اقتصادی روسیه در بندر چابهار استقبال می‌کند، اما این مسئله به معنای جایگزین کردن سرمایه‌گذاران جدید با سرمایه‌گذاران فعلی نیست
اقتصادی
مسئولان ایرانی اگرچه واگذاری بندر چابهار به روس‌ها را خبری کذب اعلام می‌کنند اما از تمایبل روس‌ها به  سرمایه‌گذاری در این بندر و استقبال ایرانی‌ها از این سرمایه‌گذاری خبر می‌دهند.

تدوین سندی برای حل مشکلات سواحل هرمزگان

۷۰ میلیارد ریال از محل بودجه دارایی ثابت و سرمایه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تدوین سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان هزینه شده است.
خسارت ۷۰ درصدی به خرمای بم

خسارت ۷۰ درصدی به خرمای بم

فرماندار بم گفت: به محصول خرمای امسال بم و شهرستان‌های شرقی استان بیش از ۷۰ درصد خسارت وارد شده است.
3 باشگاه ورزشی در کرمان ساخته می‌شود
3 باشگاه ورزشی در کرمان ساخته می‌شود
این باشگاه‌های ورزشی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت ملی مس ایران تکمیل می‌شود
سرپرست باشگاه فرهنگی‌ورزشی صنعت مس رفسنجان گفت: با رایزنی‌های انجام‌گرفته قرار است شرکت ملی مس برای تکمیل ورزشگاه شهدای مس در رفسنجان، کرمان و شهربابک ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص دهد.
رشد ۷۶ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان
رشد ۷۶ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان در 4 ماهه ابتدایی امسال به بیش از ۳۳۷ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از نظر ارزش، رشد ۷۶ درصدی داشته است.

توسعه هرمزگان با فعال‌سازی صنایع کوچک

صنعت
صنایع کوچک هرچند در نواحی و شهرک‌های صنعتی احداث می‌شوند و رشد می‌کنند، کمک‌کننده و مکمل فعالیت‌های صنایع بزرگ در استان‌ها هستند.

همایش تقریب مذاهب اسلامی در چابهار برگزار شد

همایش
همایش گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی با هدف نقش جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد در گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، سمن‌های استان سیستان و بلوچستان، مسئولان استانی و کشوری و روحانیان در سالن همایش‌های منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
PDF دوشنبه 28 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
به گفته معاون برنامه‌‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کرمان این استان مقام نخست پرداخت تسهیلات گلخانه‌ای در کشور را کسب کرده است.
به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقتصاد روستاهای این استان را رونق بخشیده و موجب افزایش حضور گردشگران در این مناطق شده است.
نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کیلومتر ۶۰ بزرگراه سیرجان - بندرعباس در حوزه استحفاظی استان کرمان، توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سیرجان رفع شد.
مسئول دارو و درمان شبکه دام‌پزشکی شهرستان شهربابک گفت: برای مقابله با بیماری مشمشه عملیات خون‌گیری بیش از ۶۰ رأس اسب در شهرستان شهربابک انجام شد.