• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73265
+
-

رئیس‌جمهوری به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برابر اعلام دفتر ریاست جمهوری دکتر روحانی طی 2 تا 3 ماه آینده به استان سفر می‌کند. 

به گزارش همشهری «احمدعلی موهبتی» افزود: فرصت حضور رئیس‌جمهوری و هیات همراه در استان موقعیتی استثنایی برای استان است و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.  استاندار تاکید کرد: در این سفر باید برای تأمین اعتبار ۱۰۰ درصدی مگا پروژه‌های استان از محل منابع ملی و استانی تلاش کنیم و در عین حال پروژه‌های جدید و اثرگذاری نیز تعریف کنیم. 

رئیس شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان گفت: در حال حاضر طرح گازرسانی به شهرستان‌های استان با اعتباری افزون بر ۳هزار میلیارد تومان در دست اجراست. 

 موهبتی گفت: در شرایط کنونی که کشور از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارد، بالاترین میزان رشد بودجه مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. 

وی افزود: طرح واردات دام سبک و سنگین به استان که در گذشته با چالش‌های جدی مواجه بود، با همت مدیران استانی و دستگاه‌های متولی رونق گرفته است. 
استاندار یادآور شد: وقتی شرایط اقتصادی کشور با تنگنا مواجه می‌شود، شیب به سمت مرزها شدت می‌گیرد و تمرکز به مرز، منجر به پدیده قاچاق و بی‌نظمی و هرج و مرج می‌شود؛ لذا ما باید بتوانیم از این شرایط به خوبی به نفع استان بهره‌برداری و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم. 


در سفر مقامات کشوری صورت مساله را پاک نکنیم

استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه تاکید کرد: در این سفر بنا نیست اشکالات و صورت مساله را پاک کنیم؛ حتی اگر منجر به تذکر به مدیران استانی هم باشد باید نواقص را بیان کنیم تا رفع شوند. 

موهبتی گفت: در حال حاضر فقط ۴۸ درصد چارت سازمانی اداره‌ها اشغال شده و نیروهای موجود از فشار کاری مضاعف رنج می‌برند. 

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران گفت: با شناسایی نواقص و نیازمندی‌های استان پیگیر سفر مقامات وزارتخانه مربوط به استان باشند. 

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های تعطیل‌شده استان همدلی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان مورد نیاز است. 
وی تاکید کرد: این سفر باید هم پروژه‌های موجود و در دست اجرای استان را شتاب بخشد و هم پروژه‌های جدید و توسعه‌ای استان را در پی داشته باشد؛ لذا باید بستر لازم فراهم آید تا تصمیمات و پیشنهادهای بهتری ارائه شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید