• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73277
+
-

رونق اقتصاد روستاهای کرمان با بوم‌گردی

گردشگری
رونق اقتصاد روستاهای کرمان با بوم‌گردی

 به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقتصاد روستاهای این استان را رونق بخشیده و موجب افزایش حضور گردشگران در این مناطق شده است. 

به گزارش ایرنا «فریدون فعالی» افزود: در حال حاضر ۳۶۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کرمان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند. همچنین ۳۲۵ اقامتگاه فعال است و ۴۰ اقامتگاه نیز در دست راه‌اندازی است. 

وی گفت: بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در منطقه شهداد فعالیت دارند که در بازدید از این منطقه شاهد تغییر و تحول در گردشگری و اقتصاد محلی روستاهای این بخش هستیم. 
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مسئولان باید در مناطق بوم‌گردی در زمینه ایجاد و بهسازی زیرساخت‌ها برای رفاه و ماندگاری گردشگران تلاش کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تاریخی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: گردشگری این استان به‌اندازه قابلیت‌های آن نتوانسته رشد داشته باشد و مسئولان و دستگاه‌های متولی در زمینه رونق این حوزه باید ورود کنند و پاسخ‌گو باشند. 

فعالی گفت: رسانه‌ها نیز ضعف‌ها، دستاوردها و راهکارهای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید