• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73253
+
-

تدوین سندی برای حل مشکلات سواحل هرمزگان

۷۰ میلیارد ریال از محل بودجه دارایی ثابت و سرمایه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تدوین سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان هزینه شده است.  

به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان گفت: سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) استان یکی از سندهای توسعه‌ای مهم در تصمیم‌گیری برای نواحلی ساحلی و کرانه‌های خلیج‌فارس و دریای عمان محسوب می‌شود. 

 «فریدون همتی» افزود: با تصویب این سند، شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات مناطق ساحلی و خلأ در تصمیم‌گیری‌ها رفع می‌شود و تصویر روشنی در زمینه جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی و شناسایی ظرفیت‌های طبیعی این مناطق پیش روی مدیران و تصمیم‌گیران قرار خواهد گرفت. 

وی گفت: مدیران و کارشناسان تصمیم‌گیر در حوزه دریا و ساحل برای اجرای طرح تدقیق مدیریت یکپارچه باید آموزش‌های لازم را با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان و با محوریت سازمان بنادر و دریانوردی ببینند. 

رئیس شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه هرمزگان با بیان این‌که سند مدیریت یکپارچه استان و بوموسی با شرط ضرورت مطالعات جزایر دیگر مصوب شده است، گفت: باید اداره‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی و مشارکت بیشتر همراهی کنند تا اقدام سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه جزایر استان نیز تداوم یابد. 


مطالعات دریایی 

مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر ودریانوردی نیز به مهم‌ترین موضوع‌های مطالعه‌شده در طرح تدقیق مدیریت یکپارچه در مناطق ساحلی هرمزگان اشاره کرد و مطالعات در حوزه محیط زیست و دریایی را مهم‌ترین محور برشمرد. 

 «حمید خلیلی» مطالعات محیطی در خشکی، مطالعه کالبدی، مطالعه پدافند غیرعامل، راهبردی و سناریوهای توسعه و همچنین ارزیابی توان اکولوژیک بر اساس اسناد بالادستی را از دیگر محورهای مهم این طرح عنوان کرد. 

وی افزود: با توجه به جایگاه مهم و راهبردی استان هرمزگان، سازمان بنادر مطالعات در همه ابعاد و موضوع‌ها با در نظر گرفتن تمام اسناد بالادستی را پیش‌تر از ۶ استان ساحلی دیگر در دستور کار قرار داد. 

این مسئول گفت: امروز طرح تدقیق مدیریت سواحل استان هرمزگان بر اساس چشم‌انداز ترسیم شده و به‌عنوان نخستین طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور (ICZM) نقشه‌های با مقیاس یک به 5 هزار به تصویب شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه هرمزگان رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید