61
چهار شنبه 12 تیر 1398
شماره 7700
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازگشت قوچ و میش وحشی پس از 10 سال به سرباز

محیط‌ زیست
مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست سیستان و بلوچستان از مشاهده 2 راس قوچ و میش وحشی در مناطق کوهستانی اطراف شهرستان سرباز پس از 10 سال خشکسالی خبر داد.
اخبار ویژه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به‌زودی کارگروهی برای تکمیل چرخه صنعت مرغ استان راه‌اندازی خواهد شد تا وابستگی به خارج استان کمتر شود.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: مشکل آب روستاهای غرب قشم با ورود ایستگاه پمپاژ آب شرب گوران به مدار تا پایان هفته جاری حل می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینیه هرمزگان گفت: در سال گذشته 4۸۲۹ فرصت شغلی با اعتباری حدود ۸۳۰ میلیارد ریال برای مددجویان فراهم شد.
معاون اقتصادی استاندار گفت: شیلات و تعاونی صیادان با برنامه‌ریزی مناسب و حذف واسطه‌ها و دلالان، تامین و عرضه ماهی در بازار استان را بیش از پیش مدیریت کنند تا این محصول با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۲۵۰ هزار و ۳۴۷ نفر در محدوده این دانشگاه مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند که ۲۲هزار و ۲۰۵ بیمار با فشارخون بالاتر از نرمال شناسایی شدند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۱ هزار و ۱۳۰ هکتار از مراتع این استان از اسفند سال گذشته تاکنون علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی شده و این اقدام با جدیت ادامه دارد.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات لایروبی در بندر رمین و بریس خبر داد. به گزارش صدا و سیمای سیستان و بلوچستان «هدایت‌اله میرمرادزهی» گفت: با اجرای این عملیات شاهد افزایش پهلوگیری لنج‌ها در اسکله‌های چابهار خواهیم بود.

افتتاح 63 پروژه درمانی در جنوب کرمان

ستاد شبکه و مرکز بهداشت رودبار جنوب،کلینیک فوق تخصصی و زایشگاه بیمارستان  آیت‌الله کاشانی جیرفت به بهره‌برداری رسید
عمران
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 63 پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بیش از 357 میلیارد ریال در جنوب کرمان افتتاح شد.
پروژه آب‌رسانی بم و بروات؛ معطل اعتبار

پروژه آب‌رسانی بم و بروات؛ معطل اعتبار

نماینده بم، نرماشیر، فهرج و ریگان: طی 3 سال گذشته با پیگیری و تلاش صورت‌گرفته پیشرفت طرح به ۴۸ درصد رسیده و برای تکمیل نیازمند اعتبار است
پروژه انتقال آب از سد نسا به بم و بروات، نزدیک به 10 سال است که نیمه‌کاره مانده و هنوز تکمیل نشده است؛ این در حالی است که مردم شهرهای شرقی استان به‌ویژه بم مجبور به استفاده از آب آشامیدنی با کیفیت پایین هستند.
معابر زاهدان؛ درگیر پساب یک کارخانه

معابر زاهدان؛ درگیر پساب یک کارخانه

با آغاز فصل تابستان و جمع شدن پساب کارخانه آب‌شیرین‌کن در برخی محله‌های شهر، حشرات موذی در منازل و معابر افزایش می‌یابد که تهدیدی جدی برای سلامت ساکنان آن منطقه است
جمع شدن پساب کارخانه آب‌‌شیرین‌کن در برخی خیابان‌های محدوده این کارخانه در چند سال اخیر به یکی از معضلات کلان‌شهر زاهدان، تبدیل شده است.

فاطمه معصومهس الگوی علم و عفاف

یادداشت
سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومهس و روز دختر فرصت مناسبی است که آثار و برکات وجودی آن حضرت در قم و نقش الگو بودن زندگی ایشان برای دختران را بازخوانی کنیم.

اجرای طرح  ارتقای بهره‌وری محصولات کشاورزی

مسئول نظام بهره‎برداری تعاون روستایی استان همدان گفت: طرح ارتقای بهره‌وری محصولات کشاورزی در نظام‌های بهره‌برداری استان همدان در حال اجراست.
PDF چهارشنبه 12 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
یکی از خطرهایی که این روزها با گرم شدن هوا، مردم مناطق گرمسیر را تهدید می‌کند، عقرب‌گزیدگی است که در صورت جدی نگرفتن می‌تواند منجر به مرگ شود.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای کرمان گفت: در بیش از ۲۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی و بیش از ۷۰۰ مرکز آموزشی آزاد بحث مهارت‌آموزی به افراد علاقه‌‌مند انجام می‌شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان جیرفت از واگذاری اماکن ورزشی این شهرستان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: امسال تمامی سالن‌های ورزشی شهر و بخش‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود.