• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63380
+
-

معابر زاهدان؛ درگیر پساب یک کارخانه

با آغاز فصل تابستان و جمع شدن پساب کارخانه آب‌شیرین‌کن در برخی محله‌های شهر، حشرات موذی در منازل و معابر افزایش می‌یابد که تهدیدی جدی برای سلامت ساکنان آن منطقه است

شهری
معابر زاهدان؛ درگیر پساب یک کارخانه

جمع شدن پساب کارخانه آب‌‌شیرین‌کن در برخی خیابان‌های محدوده این کارخانه در چند سال اخیر به یکی از معضلات کلان‌شهر زاهدان، تبدیل شده است. 

به گزارش زاهدنیوز، در سال‌های اخیر و با بهره‌برداری از کارخانه آب‌شیرین‌کن زاهدان، وجود پساب این کارخانه در سطح معابر شهری واقع در خیابان‌های شهید قلنبر و هفت‌تیر و محدوده میدان پاسداران این کلان‌شهر، موجب نارضایتی و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است. 


سلامت شهروندان در معرض خطر

یکی از رانندگان زاهدانی گفت: برای تردد از میدان پاسداران به طرف خیابان هفت‌تیر باید از داخل آب پساب کارخانه عبور کنیم که املاح موجود در آب باعث خراب شدن بدنه خودروها می‌شود. 

 «ر. شهرکی» افزود: در برخی نقاط خیابان هفت‌تیر، متاسفانه شاهد جمع شدن آب پساب کارخانه آب‌شیرین‌کن هستیم. مسئولان باید هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند. 

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی نیز در این‌باره گفت: با آغاز فصل تابستان، شاهد حضور حشرات موذی در منازل و معابر منطقه هستیم. این موضوع که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند ناشی از جریان همین پساب‌ها در سطح شهر است. 

 «م. گرگیچ» افزود: در زمان بارندگی جمع شدن پساب کارخانه آب‌شیرین‌کن باعث خاموشی بسیاری از خودروهای عبوری می‌شود که این موضوع هزینه گزافی را برای شهروندان مبنی بر تعمیر خودروها به وجود آورده است.  وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه نیاز است نسبت به رفع این معضل هرچه سریع‌تر اقدام کنند. 


مشکل پساب از 2 ماه پیش

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب در این خصوص گفت: طی 2 ماه گذشته، بازدید میدانی از محدوده میدان پاسداران، خیابان هفت‌تیر و خیابان شهید قلنبر توسط شهردار منطقه 2 و مدیر آب و فاضلاب زاهدان انجام و مقرر شد با اجرای برش عرضی در خیابان و اقدامات دیگر، مشکل خوردگی آسفالت توسط این پساپ رفع شود.   «میثم سلیمانی» افزود: با توجه به این‌که کارخانه آب‌شیرین‌کن زاهدان آب‌های شور این کلان‌شهر را شیرین و روانه شبکه توزیع می‌کند، پساب آن قابلیت استفاده در کشاورزی و فضای سبز و غیره را ندارد و به همین دلیل از مسیر تعیین‌شده خود در حال خارج شدن از محدوده شهر است. 

این مقام مسئول درباره هدررفت پساب و عدم استفاده مناسب از آن گفت: از این آب می‌توان برای دریاچه مصنوعی و تفریحات آبی بهره‌گیری کرد. در این خصوص باید از سرمایه‌گذاران استقبال شود. 

 وی ادامه داد: هم‌اکنون هیچ آبی در سطح معابر این محدوده ناشی از فعالیت کارخانه آب‌شیرین‌کن وجود ندارد و مشکلات نیز بر طرف شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید