• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63397
+
-

فعالیت ۷۰۰ مرکز آموزشی آزاد در کرمان

مدیر کل فنی و حرفه‌ای کرمان گفت: در بیش از ۲۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی و بیش از ۷۰۰ مرکز آموزشی آزاد بحث مهارت‌آموزی به افراد علاقه‌‌مند انجام می‌شود. 

 «محمدرضا جهانگیری» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به وجود 5 هزار حرفه و شغل در کشور گفت: افراد علاقه‌‌مند می‌توانند در یکی از این حرفه‌شغل‌ها مشغول شوند. 

وی با اشاره به این‌که در فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی و ارتقای مهارت افراد دنبال می‌شود، افزود: در بیش از ۲۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی و بیش از ۷۰۰ مرکز آموزشی آزاد مهارت‌آموزی به افراد علاقه‌‌مند انجام می‌شود. 

جهانگیری گفت: به دانش‌آموزان و دانشجویان توصیه می‌شود در تابستان و اوقات فراغت بر اساس علایق و استعدادهایشان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و جامعه را فراگیرند تا در آینده شانس اشتغال خود را افزایش دهند. 

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به این‌که در حوزه کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آب و خاک ظرفیت اشتغال پایین است، افزود: ظرفیت خوبی در اشتغال استان کرمان در زمینه خدمات و صنعت وجود دارد.  جهانگیری با اشاره به آموزش ۵۰۰ حرفه و شغل در استان کرمان گفت: در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی که مورد نیاز بازار کار است آموزش‌ها ارائه می‌شود. 

وی می‌گوید: آموزش‌های کارآفرینی در فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود تا افراد دارای استعداد کارآفرینی بتوانند برای خود و دیگران ایجاد شغل کنند. 

وی گفت: ۷۵ درصد ساعت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای عملی است تا پنجه‌های فرد برای بازار کار کارآمد شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید