• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63377
+
-

آغاز عملیات لایروبی در بنادر رمین و بریس

با انجام این عملیات و شروع فصل جدید صید، عمق اسکله‌ها در این بنادر تا 4 متر افزایش یافته و 10 هزار صیاد می‌توانند فعالیت مطلوب‌تری داشته باشند

شیلات
آغاز عملیات لایروبی در بنادر رمین و بریس

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات لایروبی در بندر رمین و بریس خبر داد. به گزارش صدا و سیمای سیستان و بلوچستان «هدایت‌اله میرمرادزهی» گفت: با اجرای این عملیات شاهد افزایش پهلوگیری لنج‌ها در اسکله‌های چابهار خواهیم بود. 

وی افزود: با توجه به فعالیت صیادان در سال‌های اخیر 2 بندر رمین و بریس، به گونه‌ای لای گرفته است که لنج‌ها برای ورود و خروج با مشکل مواجه می‌شدند. با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، اعتبار ملی برای لایروبی این 2 اسکله در نظر گرفته شده است. 

میرمرادزهی با بیان این‌که شروع این عملیات فصل جدیدی را برای صید و صیادی رقم خواهد زد، گفت: نزدیک به 10 سال است لایروبی در این بنادر انجام نشده است. این اقدام باعث انتقال لنج‌های صیادی به بنادر دیگر می‌شود. 

با انجام این عملیات شاهد افزایش پهلوگیری لنج‌ها در اسکله‌ها خواهیم بود. به گفته مدیر کل شیلات استان، با اجرای این طرح 350 هزار تن در بریس و 250 هزار تن دررمین لایروبی می‌شود. 

مدیر کل شیلات استان با بیان این‌که لایروبی اسکله‌های رمین و بریس چابهار با 540 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است، ادامه داد: این طرح در مدت 3 ماه و تا قبل از شروع فصل جدید صید به وسیله دستگاه لایروب انجام می‌شود تا علاوه بر افزایش عمق اسکله‌ها به 4 متر بیش از 10 هزار صیاد بتوانند فعالیت مطلوب‌تری داشته باشند. 

میرمرادزهی با بیان این‌که در اسکله‌های رمین و بریس، امکان صیادی برای بیش از 50 هزار تن آبزیان و تخلیه و بارگیری فراهم است، بیان کرد: امسال بیش از 25 هزار صیاد چابهاری با 2500 لنج و قایق 350 هزار تن ماهیان تجاری و صنعتی را از آب‌های دور و نزدیک دریای عمان صید کردند. 

 ۱۱ بندر ماهی‌گیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، هفت‌تیر چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعال هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :