• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63393
+
-

اشتغال‌زایی برای ۴۸۲۹ مددجوی هرمزگانی

اشتغال‌
اشتغال‌زایی برای ۴۸۲۹ مددجوی هرمزگانی

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ه) هرمزگان گفت: در سال گذشته 4۸۲۹ فرصت شغلی با اعتباری حدود ۸۳۰ میلیارد ریال برای مددجویان فراهم شد. 

 «عبدالرضا خسروانی» در گفت‌و‌گو با فارس گفت: از مجموع این تعداد فرصت شغلی ۷۸۹ طرح از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت به مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال و مابقی از محل اعتبارات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی اجرا شده است. 

‌وی در ادامه افزود: فرصت‌های شغلی ایجادشده در ۶ بخش متمرکز است که شامل کشاورزی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی، دام‌پروری، شیلات و آبزیان، صنایع دستی و خدمات بوده است. 

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ه) استان با اشاره به آمار طرح‌ها و اعتبارات، ادامه داد: در بخش «کشاورزی» با ۳۰۹ طرح و با اعتبار ۷۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون در «دام‌پروری» با ۷۲۰ طرح و با اعتبار ۱۷۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در «شیلات و آبزیان» ۸۵ طرح با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال در «صنایع دستی» 1۲۶۴ طرح با اعتبار ۱۱۶ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال در «فعالیت‌های صنفی و صنعتی» 100 طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۷۴۶ میلیون ریال در «خدمات» 2۳۵۱ طرح با اعتبار ۴۱۹ میلیارد ۶۱۱ میلیون ریال به مرحله اجرا در آمده و هزینه شده است. 

خسروانی به موضوع بسته تشویقی برای جذب مددجویان این نهاد به بازار کار پرداخت و اظهار کرد: هر کارفرما می‌تواند با جذب مددجویان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت 2 سال معاف شود. 

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۸۹ نفر از مددجویان هم از طریق کاریابی‌ها جذب بازار شدند. 

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ه) استان در مورد بسته دوم تشویقی بیان کرد: هر کارفرما به شرط این‌که مددجویان را حداقل 3 سال به کار بگمارد، می‌تواند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بابت هر نفر مددجو تا سقف 5 نفر با کارمزد 4درصد و بازپرداخت 5 ساله از ماه دوم اشتغال به کار مددجو از این نهاد بهره‌مند شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید