• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63375
+
-

افتتاح 63 پروژه درمانی در جنوب کرمان

ستاد شبکه و مرکز بهداشت رودبار جنوب،کلینیک فوق تخصصی و زایشگاه بیمارستان  آیت‌الله کاشانی جیرفت به بهره‌برداری رسید

عمران
افتتاح 63 پروژه درمانی در جنوب کرمان

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 63 پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بیش از 357 میلیارد ریال در جنوب کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار کرمان و نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، مرکز درمان بستر شهرستان فاریاب افتتاح شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این آیین گفت: این مرکز درمانی با زیربنای ‌هزار متر‌مربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احداث شده است.

«اصغر مکارم» افزود: سال ۹۶ عملیات اجرایی این طرح آغاز شد و ۳۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد.


افتتاح ستاد شبکه و مرکز بهداشت رودبار جنوب 

با حضور وزیر بهداشت، استاندار کرمان و نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستان رودبار جنوب با زیربنای هزار متر‌مربع افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مراسم افتتاح ستاد شبکه و مرکز بهداشت رودبار گفت: سال ۹۵ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود.

مکارم افزود: بیش از ۱۷ میلیارد ریال برای راه‌اندازی آن هزینه شده و تعداد ۱۰۵ هزار و ۶۴۱ نفر را پوشش خواهد داد.

وی گفت: عملیات اجرایی مرکز بهداشت رودبار جنوب سال ۹۷ به اتمام رسید.


بهره‌برداری از ستاد شبکه و مرکز بهداشت عنبرآباد 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم گفت: ساختمان ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستان عنبرآباد با زیربنای هزار متر‌مربع به بهره‌برداری رسید.

مکارم افزود: این مجموعه که توسط وزیر بهداشت افتتاح شد با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ساخته شده و ۷۹ هزار و ۹۹۴ نفر را پوشش می‌دهد.
وی افزود: عملیات اجرایی مرکز بهداشت عنبرآباد سال ۹۶ آغاز شده بود. 


کلینیک فوق تخصصی جیرفت افتتاح شد

با حضور وزیر بهداشت، استاندار کرمان، فرمانداران و نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهرستان جیرفت نیز افتتاح شد.

سرپرست فرمانداری جیرفت در حاشیه این آیین گفت: کلینیک تخصصی و فوق‌ تخصصی ولایت جیرفت با زیربنای 3 هزار و ۱۳۱ متر‌مربع افتتاح شد.
«ابوذر عطاپور وزیری» افزود: کلینیک با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال احداث شده و با ۴۵ مطب، بیش از ۶۸۷ هزار نفر را پوشش خواهد داد.

وی گفت: سال ۹۳ عملیات اجرایی این طرح آغاز شد و سال گذشته به اتمام رسید.


بهره‌برداری از زایشگاه بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت 

همچنین سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: زایشگاه جدید بیمارستان آیت‌الله کاشانی این شهرستان با زیربنای هزار و ۳۸۰ متر‌مربع به بهره‌برداری رسید.

عطاپور وزیری افزود: این مجموعه با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال راه‌اندازی و به ۱۳ تخت بیمارستانی مجهز شده است. وی ادامه داد: با راه‌اندازی این زایشگاه ۶۸۷ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: عملیات اجرایی ساختمان این مجموعه سال ۹۴ آغاز شد و سال گذشته به اتمام رسید.

اورژانس و بخش ‌آی‌سی‌یو۲ بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت نیز با ۶۰ تخت و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر‌مربع به بهره‌برداری رسید.


بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان در حال ساخت عنبرآباد 

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه استاندار کرمان، فرمانداران و نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی از پروژه در حال ساخت بیمارستان عنبرآباد بازدید و ساختمان مرکز بهداشت این شهرستان را افتتاح کرد.

سرپرست فرمانداری عنبرآباد در این بازدید گفت: بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان عنبرآباد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

«محمود رئیسی» افزود: این بیمارستان تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.


گام دوم توسعه بهداشت با تقدم درمان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که دولت تدبیر و امید خدمات ارزنده‌ای در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است، گفت: گام دوم توسعه بهداشت با تقدم درمان برداشته شده است.
نمکی در نشست جمع‌بندی سفر یک‌روزه خود به جنوب کرمان ضمن تشکر از نمایندگان مردم در خانه ملت، فرمانداران و استاندار کرمان برای توجه به حوزه بهداشت و درمان استان افزود: دست همه مسئولانی که برای مردم خدمت می‌کنند را می‌بوسم.

وی گفت: دولت روحانی با طرح تحول سلامت، خدمات ارزنده‌ای به مناطق محروم ارائه کرده و این نگاه ویژه رئیس‌جمهوری به توسعه زیرساخت‌های سلامت بود. 

این مقام مسئول عنوان کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با عزم جدی در حال اجراست و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه برتر کشور شود.

نمکی اضافه کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و راه‌اندازی اورژانس هوایی در دستور کار است و امیدواریم با استفاده از مجوز استخدام، تکمیل نیروهای مورد نیاز را با یک برنامه زمان‌بندی شده بتوانیم انجام دهیم.


نیاز جنوب استان به اورژانس هوایی

«یحیی کمالی‌پور» نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع‌بندی سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جنوب کرمان با حضور استاندار کرمان، اعضای هیات رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی و نمایندگان مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح وضعیت بهداشت و درمان در جنوب استان گفت: یکی از اولویت‌های مهم در بخش درمانی و بهداشتی در جنوب کرمان، نیاز ویژه به اورژانس هوایی در این منطقه است.

وی درخواست استقلال بیمه سلامت جنوب استان را خواستار شد و بر لزوم توسعه بهداشت در جنوب استان تاکید کرد و افزود: شهر دوساری درخواست یک اورژانس دارد. امیدواریم عملیات اجرایی بیمارستان 265 تختخوابی شهرستان جیرفت نیز هرچه سریع‌تر آغاز شود و ساخت بیمارستان شهرستان عنبرآباد نیز در اسرع وقت به پایان برسد. 

استاندار کرمان نیز در این جلسه توسعه متوازن را امری الزامی دانست و گفت: کرمان در شاخص‌های بهداشتی و درمانی از متوسط کشور پایین‌تر است و در این میان جنوب استان از این نظر از متوسط کرمان در جایگاه پایین‌تری قرار دارد. 
«محمدجواد فدایی» افزود: باید برنامه‌ مشخص و مدونی برای رساندن شاخص‌های استان کرمان در حوزه بهداشتی و درمانی به سطح کشوری و جنوب استان به سطح کرمان داشته باشیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید