61
یکشنبه 9 تیر 1398
شماره 7697
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کاهش تولیدات بخش زراعی سیستان و بلوچستان

کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی شدید در استان سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به‌ویژه زراعی با کاهش ۳۲ درصدی روبه‌رو بود.
اخبار ویژه
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بازار فروش محصولات برای زنان صنعتگر نصرت‌آباد شهرستان زاهدان فراهم می‌شود.
رئیس گروه مرکزی بنادر ماهی‌گیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: کشتی لایروب کاترساکشن برای لایروبی بندر صیادی بریس وارد این بندر در ۶۰ کیلومتری چابهار شده و به زودی عملیات اجرایی لایروبی آغاز می‌شود.
دلفارد روستایی زیباست که گردشگران زیادی هر ساله در فصول مختلف از آن دیدن می‌کنند، اما این روستا با وجود این‌که مسافرپذیر است، از داشتن دهیاری و امکانات مناسب گردشگری محروم است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از تجهیز 4 اثر تاریخی این استان به سامانه فروش بلیت الکترونیک خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان این مطلب که براساس مدیریت فشار، آب را کنترل و توزیع می‌کنیم، گفت: وقتی آب یک منطقه قطع می‌شود
نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت قبل از آغاز سال تحصیلی جدید سرانه فضای آموزشی استان را اصلاح کند.
معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر بم گفت: پیشنهاد مطرح‌شده مبنی بر اجرای طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن بسیار خوب است و در کارگروه گردشگری استان با این طرح موافقت شد.

افتتاح پایانه صادرات نفت جاسک در سال 99

استاندار هرمزگان: فاز اول این طرح با ظرفیت صادرات ۲ میلیون بشکه نفت تا پایان سال آینده راه‌اندازی می‌شود
صادرات
استاندار هرمزگان با بیان این‌که پایانه صادرات نفت جاسک یک طرح مهم و راهبردی است، گفت: افزون بر 5/2 میلیون دلار برای راه‌اندازی این سرمایه‌گذاری شده است.
ششمین استان بیکار کشور در انتظار اشتغال‌زایی

ششمین استان بیکار کشور در انتظار اشتغال‌زایی

همشهری از وضعیت اشتغال و میزان بیکاری جوانان در سیستان و بلوچستان گزارش می‌دهد
بیکاری حکایت جوانان سیستان و بلوچستان است که ریشه در کمبود واحدهای تولیدی در استان و پر شدن ظرفیت جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی دارد.
مدیریت بحران در هرمزگان  حادثه خیز

مدیریت بحران در هرمزگان  حادثه خیز

با توجه به حوادث فراوان جاده‌ای، سیل و زلزله، کلنگ سایت پروازی چرخ‌بال جمعیت هلال احمر در بندرعباس به زمین زده شد، اما همچنان این پروژه درگیر تامین اعتبار است
استان هرمزگان با ۱۰۳ کیلومتر مربع مساحت که شامل ۶۷ هزار کیلومتر مربع خشکی و ۳۱ هزار کیلومتر مربع آبی است، به‌ طور مرتب شاهد حوادث پیش‌بینی‌نشده طبیعی و غیرطبیعی است.
قهرمانی تیم بانوان شهرداری بم  درلیگ برتر فوتبال کشور
قهرمانی تیم بانوان شهرداری بم  درلیگ برتر فوتبال کشور
تیم فوتبال بانوان شهرداری بم روز پنجشنبه با نتیجه 2 بر یک ذوب آهن اصفهان را در فولادشهر شکست داد
تیم فوتبال بانوان شهرداری بم روز پنجشنبه با نتیجه 2 بر یک ذوب آهن اصفهان را در فولادشهر شکست داد و قهرمانی خود را در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور جشن گرفت.
کاهش نرخ رشد جمعیت در هرمزگان
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به این‌که هرمزگان دومین استان جوان کشور است، گفت: 28 درصد از جمعیت استان، معادل 498 هزار و 222 نفر را جوانان 15 تا 29 ساله تشکیل می‌دهند.
حل مشکل کمبود آب کرمان در ماه آینده
استاندار کرمان‌ گفت: با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب شهر کرمان در ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری کمبود آب کرمان برطرف می‌شود.

۸۰۰ تن گلرنگ در سیستان و بلوچستان برداشت شد

کشاورزی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۸۰۰ تن گلرنگ از سطح مزارع کشاورزی این استان برداشت شده است.

کمبود 150 کلاس درس در خاش

آموزش
مدیر آموزش و پرورش خاش با اشاره به وجود 23 مدرسه تخریبی، 10 کلاس کپری و 26 کانکس در این شهرستان گفت: افزون بر 150 کلاس درس در این شهرستان کمبود داریم.

تسهیلات کم‌بهره برای تعاونی‌های منابع طبیعی

تسهیلات
رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان گفت: تعاونی‌های عضو این صندوق برای تهیه دستگاه‌های صنایع تبدیلی و کارگاه تولید دستگاه خشک‌کن و روغن‌گیری، تسهیلات کم‌بهره با کارمزد ۴ درصد دریافت می‌کنند.
PDF یکشنبه 9 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تعهد خیران مدرسه‌ساز این استان را ۳۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۴۵ درصد این مقدار تحقق یافته است.
رئیس سازمان مدیریت حمل ‌و ‌نقل شهرداری بندرعباس گفت: راه‌اندازی خطوط جدید اتوبوس نیازمند همکاری و کمک سایر دستگاه‌های اجرایی مانند فرمانداری و شرکت پخش فراورده‌های نفتی در تامین سوخت است.
مدیر امور حقوقی و قرارداد‌های سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با هدف ساماندهی فعالیت‌های فصلی خشک کردن و صادرات ماهی متو، سامانه تسهیل در صادرات راه‌‌اندازی شد.
«ارسلان زارع» با حکم وزیر کشور به‌عنوان سرپرست استانداری گیلان منصوب شد.