• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62408
+
-

اجرای طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم

فرماندار بم: ۵۳۷ میلیارد ریال برای اجرای این طرح پیش‌بینی و مطالعات طرح توسط شهرداری انجام شده است

گردشگری
اجرای طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر بم گفت: پیشنهاد مطرح‌شده مبنی بر اجرای طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن بسیار خوب است و در کارگروه گردشگری استان با این طرح موافقت شد. 

به گزارش ایرنا، «سیدمصطفی موسوی‌آیت‌اللهی» روز پنجشنبه در کارگروه گردشگری استان کرمان افزود: در رابطه با جزئیات طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن باید راهکاری اندیشده شود تا با مشارکت بخش خصوصی و تعامل با دستگاه‌هایی نظیر شهرداری منابع مالی این طرح تأمین شود.  

وی گفت: این طرح به مدت 3 سال و در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن در مدت ۲ سال و فاز دوم آن یک سال طول خواهد کشید. 

فرماندار بم ادامه داد: مبلغ ۵۳۷ میلیارد ریال برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده و مطالعات طرح توسط شهرداری بم انجام شده است. 

وی افزود: در طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن از ایجاد اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی استفاده می‌شود که ۱۰ واحد اقامتی به ظرفیت حداقل ۲۰ نفر با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ایجاد خواهد شد.  وی گفت: برای اجرای این طرح، باغ‌ها و زمین‌های اطراف طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و محوطه‌سازی، نورپردازی، ایجاد سیستم صوت، ایجاد زیرساخت‌های مسیرهای گردشگری اطراف مجموعه ارگ تاریخی، مرمت و بازسازی حصار پیرامونی ارگ نیز در طرح دیده شده است. 


تقسیم استان به 10 منطقه گردشگری 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: در اسناد آمایشی، استان کرمان به 10 منطقه گردشگری تقسیم شده که توسعه بلندمدت استان را داشته باشیم. 

 «جعفر رودری» افزود: گردشگری یکی از بخش‌های درآمدزا و مهم در مباحث اقتصادی دنیاست و به دلیل اشتغال آسان، ارزان و ضریب فزاینده در این بخش، در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی مورد توجه است. 

وی افزود: استان کرمان به لحاظ تعداد گردشگران 7/0 درصد سهم گردشگران کشور را دارد. 

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان کرمان عنوان کرد: در سند چشم‌انداز توسعه استان بعد از معدن، صنعت و کشاورزی، گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان دیده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید