• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62455
+
-

کاهش نرخ رشد جمعیت در هرمزگان

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به این‌که هرمزگان دومین استان جوان کشور است، گفت: 28 درصد از جمعیت استان، معادل 498 هزار و 222 نفر را جوانان 15 تا 29 ساله تشکیل می‌دهند. 

به گزارش ایسنا «داود صادقی» در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال هرمزگان با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت استان، افزود: پارسال، 37 هزار و 934 ولادت در استان ثبت شد که نسبت به سال پیش از آن 3 هزار مورد کاهش داشت. 

وی بیان کرد: بوموسی با 1/7درصد بیشترین و بشاگرد با منفی 2/6درصد کمترین میزان نرخ رشد جمعیت استان را دارند. 

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج مردان در استان 26 سال و زنان 20 سال است. میانگین سن طلاق مردان در استان نیز 35 سال و زنان 30 سال است. 


کاهش 17 درصدی طلاق در قشم

رئیس دادگستری شهرستان قشم تلاش برای صلح و سازش در پرونده‌های خانوادگی را از اولویت‌‌ها دانست و گفت: بررسی آمار طلاق شهرستان در یک سال اخیر کاهشی حدود 17 درصد را نشان می‌دهد. 

به گزارش فارس «مسعود رحمانی» اظهار کرد: حداکثر زمان دادرسی و صدور رأی قطعی در قشم به کمتر از 2 ماه رسیده است. 

وی تصریح کرد: مطالبه حقوق عامه از دیگر اولویت‌هایی است که با توجه به مقتضیات شهرستان، شورای حفاظت از اراضی بخش عمده کار را بر عهده دارد. 

رحمانی از لغو محدودیت ملاقات‌های مردمی خبر داد و اضافه کرد: مردم می‌توانند همه روزه با مراجعه به دادگستری، با ریاست و قضات دیدار و گفت‌و‌گو داشته باشند. 

وی ادامه داد: مقابله با جرائم خشنی که احساس امنیت را هدف قرار می‌دهند نسبت به سال گذشته رشدی 2برابری داشته و برخورد با قاچاق و مواد مخدر نیز با شدت ادامه دارد.  

رحمانی تصریح کرد: فعالان فضای مجازی باید با بهره‌گیری از قدرت تعقل و تأمل خود پیش از انتشار یا بازنشر مطالب صحت آن را بسنجند. دستگاه قضایی قشم از هرگونه انتقاد و پیشنهاد سازنده‌ای استقبال می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید