• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62454
+
-

لزوم اصلاح سرانه فضای آموزشی در هرمزگان

نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت قبل از آغاز سال تحصیلی جدید سرانه فضای آموزشی استان را اصلاح کند.

«احمد مرادی» در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که سرانه فضای آموزشی و امکانات موردنیاز برای هر دانش‌آموز ایرانی دارای استاندارد مشخص است، اظهار کرد: متاسفانه ثبت‌نام و حضور دانش‌آموزان افغان در سرانه آموزشی استان دیده نشده است.

 این موضوع در سال تحصیلی گذشته موجب ازدحام دانش‌آموزان در برخی مدارس و ضعف در آموزش به سایر محصلان شد. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جدید به این تعداد دانش‌آموز اضافه شود.

این موضوع موجب نگرانی خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان شده است. نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از دانش‌آموزان افغان بازمانده از تحصیل هستند و برخی مواقع مشاهده می‌شود دانش‌آموزی که چندین سال بزرگ‌تر از دانش‌آموزان یک کلاس است در کنار آنها تحصیل می‌کند. 

 مرادی گفت: من به هیچ عنوان مخالف تحصیل دانش‌آموزان افغان نیستم، اما باید دغدغه همه خانواده‌ها را مدنظر قرار داد. وی بیان کرد: سازمان ملل برای ساخت مدارس اختصاصی مهاجران، اعتباراتی اختصاص داده که متاسفانه ساخت آنها نیمه‌کاره مانده است. این نماینده ادامه داد: نباید تصور شود چون افغان‌های مقیم هرمزگان تریبونی برای بیان مشکلاتشان ندارند مدیران می‌توانند تامین نیاز‌های آنها را به تاخیر بیندازند. 

مرادی از مسئولان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل و بهره‌برداری مدارس اختصاصی افغان‌های مقیم استان اقدام کنند تا دغدغه خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان برطرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید