• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62427
+
-

کاهش تولیدات بخش زراعی سیستان و بلوچستان

کشاورزی
کاهش تولیدات بخش زراعی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی شدید در استان سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به‌ویژه زراعی با کاهش ۳۲ درصدی روبه‌رو بود. 

«غلام حیدر زورقی» در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزایش ۶۴ درصدی تولیدات باغی، رشد ۱۱۲ درصدی ماهیان سردابی و ۱۹ درصدی ماهیان گرمابی را از جمله دستاوردهای حوزه کشاورزی با وجود خشکسالی در استان ذکر کرد. 

زورقی سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی سیستان و بلوچستان در سال گذشته را ۲۴۲ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: این در حالی است که اگر خللی در تأمین منابع آبی وجود نداشته باشد، این سطح به بیش از ۴۰۰ هزار هکتار قابل افزایش است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به تولید گوشت در استان نیز گفت: این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ظرفیت‌های لازم توانایی تامین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد و هیچ استانی از این ظرفیت برخوردار نیست. 

وی گفت: وجود کشتارگاه‌ها و قرنطینه دامی از جمله ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان است که می‌تواند نقش مهمی در واردات و کشتار دام داشته باشد. 

زورقی با بیان این‌که سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که در آن واردات دام انجام می‌شود گفت: سال گذشته مجوزهای واردات دام محقق نشد، اما امسال تعداد زیادی از این مجوزها منجر به واردات دام و زمینه‌ساز رونق اشتغال و توسعه استان شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید