• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62452
+
-

تسهیلات کم‌بهره برای تعاونی‌های منابع طبیعی

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان گفت: تعاونی‌های عضو این صندوق برای تهیه دستگاه‌های صنایع تبدیلی و کارگاه تولید دستگاه خشک‌کن و روغن‌گیری، تسهیلات کم‌بهره با کارمزد ۴ درصد دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا «عیسی برخورداری‌پور» گفت: تعاونی‌ها با این تسهیلات می‌توانند از خام‌فروشی تولیدات گیاهی جلوگیری کرده، همچنین به ارزش افزوده محصولات اضافه و با نام تجاری همان منطقه آنها را معرفی کنند.

وی افزود: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی به تعاونی‌هایی که بتوانند در زمینه توانمندسازی، گسترش تولیدات و پرورش گیاهان دارویی شامل آویشن، نعنا، مریم گلی، بابونه، گل‌گاوزبان، شیرین بیان و بادرنج فعالیت کنند تسهیلات کم‌بهره پرداخت خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان با اشاره به این‌که تعاونی‌ها در اقتصاد آبخیزنشینان نقش مهمی دارند، بیان کرد: از جمله اهداف تشکیل این تعاونی‌ها، تجمیع سرمایه برای تامین نهاده‌های دامی مشترک مرتعداران و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی و استفاده از تخفیف در خرید و هماهنگی در بازاریابی است، به طوری که بیشترین سود به تولیدکنندگان برسد.

برخورداری‌پور تصریح کرد: گسترش تعاونی‌ها و عضویت آنها در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان، تاثیر مستقیم بر اشتغال و ارتقای معیشت روستاییان دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید