• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62431
+
-

ورود کشتی مخصوص برای لایروبی بندر بریس

رئیس گروه مرکزی بنادر ماهی‌گیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: کشتی لایروب کاترساکشن برای لایروبی بندر صیادی بریس وارد این بندر در ۶۰ کیلومتری چابهار شده و به زودی عملیات اجرایی لایروبی آغاز می‌شود.   

«عبدالرحمن پارسا» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بندر صیادی بریس با حدود ۱۳۰ فروند لنج و ۲۶۰ فروند قایق بیش از 7 سال در انتظار لایروبی بود به طوری که بیش از ۷۰ فروند از لنج‌های این بندر به اسکله‌های صیادی دیگر از جمله پسابندر کوچ کردند. 

وی افزود: برای ساخت دستک رسوب‌گیر، لایروبی و توسعه بنادر صیادی بریس و رمین بیش از ۵۴ میلیارد تومان اعتبار از محل طرح توسعه سواحل مکران تصویب شده و شرکت ساختمانی حشمت‌رود به عنوان پیمانکار برنده مناقصه بخش خصوصی، اقدامات لازم را انجام می‌دهد. 

رئیس گروه مرکزی بنادر ماهی‌گیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در بندر بریس دستک رسوب‌گیر به طول ۴۵۵ متر ساخته می‌شود تا دوره بازگشت رسوب به حداکثر ۲۵ سال افزایش پیدا کند.

 وی ادامه داد: حجم رسوب انباشته‌شده در بندر بریس ۳۰۰ هزار متر مکعب است که بر اثر متصل بودن به آب‌های آزاد اقیانوس هند و تأثیر توفان‌های حاره‌ای و همچنین فصل مونسون روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و در صورت عدم ساخت دستک رسوب‌گیر در حدود ۵ تا ۱۰ سال نیازمند لایروبی می‌شود.  پارسال اظهار کرد: این پروژه بر اساس برنامه‌‌ریزی انجام‌شده در مدت ۳۶ ماه تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد تا زمینه فعالیت بیش از 3۶۴۰ صیاد آسان‌تر شود. 

وی گفت: برای لایروبی اسکله رمین نیز برنامه‌‌ریزی شده و به زودی اقدامات برای ورود یک لایروب دیگر انجام خواهد شد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید