• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62463
+
-

حل مشکل کمبود آب کرمان در ماه آینده

استاندار کرمان‌ گفت: با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب شهر کرمان در ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری کمبود آب کرمان برطرف می‌شود. 

به گزارش ایرنا، «محمدجواد فدائی» در حاشیه بازدید از پروژه خط انتقال آب شهر کرمان با اشاره به این‌که در گذشته آب شهر کرمان از قنوات و چاه‌هایی نظیر چاه دشت قریه‌العرب، دشت حسین‌آباد و جوپار تامین می‌شد، افزود: در حال حاضر ظرفیت این چاه‌ها کامل شده و امکان استفاده از این قنات‌ها و چاه‌ها وجود ندارد. 

وی با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در کرمان گفت: آب شهر کرمان در پیک مصرف (تابستان) با یک‌هزار لیتر بر ثانیه کمبود روبه‌رو است، که سال‌ها مشاورین در راستای این موضوع بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و چند منبع را برای تامین آب مورد نیاز کرمان تعیین کرده‌اند، اما در حال حاضر اجرایی کردن آن‌ها زمان می‌برد. 


تأخیر در زمانبندی اجرای پروژه انتقال آب کرمان

استاندار کرمان با اشاره به این‌که در اسفند سال گذشته پروژه انتقال آب کرمان به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) واگذار شد، گفت: مقرر شد این خط انتقال ۱۱ کیلومتری تا پایان اردیبهشت سال جاری به پایان برسد تا بتوانیم آب چند چاه دیگر را نیز به همراه این خط انتقال به شهر کرمان برسانیم، اما زمان‌بندی اجرای این پروژه رعایت نشد. 

فدائی تاکید کرد: ما اصرارمان بر این است که پیمانکار با افزایش نوبت‌های کاری این پروژه را هرچه سریع‌تر به اتمام برساند، که امید داریم با تکمیل پروژه مشکل آب شهر کرمان در تابستان جاری حل شود. 

 استاندار کرمان گفت: با بهره‌برداری از این پروژه در ماه‌های مرداد و شهریور جاری، علاوه بر اضافه شدن 5حلقه چاه به شبکه آبی شهر کرمان، کمبود آب شهر کرمان نیز حل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید