54
شنبه 5 مرداد 1398
شماره 7720
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انتقال آب از «زاب» نیازمند اعتبار هزار میلیارد تومانی

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه: پروژه زاب جزو پروژه‌های صندوق توسعه ملی است اما امسال منابع این صندوق به پایان رسیده است
گفت‌وگو
پروژه‌های احیای نگین آبی آذربایجان همچنان در حال اجراست و اگر شرایط اقتصادی دولت اجازه دهد و پروژه‌ها، براساس زمان‌بندی پیش رود، شاهد افتتاح
اخبار ویژه
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از دریافت مجوز فعالیت ۳ جبهه سیاسی در استان خبر داد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تلاش کردیم مشکلات بخش صنعت استان را برطرف کنیم گفت: با همفکری، همکاری و هم‌افزایی که در استان وجود دارد کارخانه و واحد صنعتی ورشکسته
رئیس شورای شهر اردبیل از برگزاری مراسم تجلیل برای «پارسا خائف» برگزیده برنامه عصر جدید از سوی این شورا خبر داد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که آسفالت جاده تبریز-زنجان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، بودجه مورد نیاز برای روکش آسفالت جاده‌های استان را ۴ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.
اولین پیست پیاده‌روی سلامت در شهرستان گردشگری سرعین در دست ساخت است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
استان اردبیل رتبه اول تعداد جانباختگان جاده‌ای فصل تابستان سال ۹۷ در کشور را به خود اختصاص داد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این‌که تا پیش از مدیریت جدید استان، سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در این استان رانت خواری و سوء استفاده اقتصادی می‌شد، گفت: با تلاش مستمر و پیگیری‌ها، ریشه همه این رانت‌ها و سوء‌استفاده‌ها شناسایی و خشکانده شد.

هفته‌ای برای اعتلای اردبیل

دبیر ستاد برگزاری هفته اردبیل: ‌امسال 70 برنامه در گرامیداشت هفته اردبیل برگزار می‌شود / شهردار: پیاده راه اسفریس و شورا‌بیل محل برگزاری جشن‌های مردمی است / جشن هفته اردبیل، چهارشنبه 9 مرداد در تهران هم برپا خواهد شد
پرونده ویژه
4 مرداد سالروز استقرار سلسله صفویه به عنوان پرچم‌دار حکومت شیعی و روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی است. همچنین هر سال در اردبیل از 4 تا 11 مرداد هفته اردبیل برگزار می‌شود.
جاده‌هایی که ایمن نیست

جاده‌هایی که ایمن نیست

90 درصد راه‌های روستایی آذربایجان شرقی، روشنایی دید مناسب در شب و علائم هشداردهنده و ایمنی ندارند
بنا به اعلام مسئولان، سهم جاده‌های نامناسب در مرگ و میر شهروندان در محورهای اصلی حدود 20 درصد و در راه‌های فرعی حدود 30 درصد است.
شور و حال عشایر در شورابیل

شور و حال عشایر در شورابیل

اولین جشنواره عشایر استان اردبیل به مدت 2 روز در حاشیه دریاچه شورابیل برگزار شد
نخستین جشنواره عشایر اردبیل در حاشیه دریاچه سیاحتی «شورابیل» با حضور گروه‌های مردمی، استاندار و شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان عشایر استان برگزار شد.
هدررفت، عامل توقف رهاسازی آب به دریاچه  ارومیه
هدررفت، عامل توقف رهاسازی آب به دریاچه  ارومیه
با توجه به فصل کاشت و برداشت در مسیر 70 کیلومتری رسیدن آب سدها به دریاچه، کشاورزان اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کردند
این روزها با توقف طرح‌های رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه برخی بر این باورند که روند احیای دریاچه متوقف شده است و انتقادهای زیادی را در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌کنند.
PDF شنبه 5 مرداد 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مطالعه و ساماندهی جمعه مسجد به عنوان قدیمی‌ترین مسجد شهر اردبیل خبر داد.
مدیر کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از تشکیل پرونده برای تبدیل ارومیه به شهر هنرهای چوبی خبر داد.
در حال حاضر آذربایجان غربی با سطح زیر کشت بیش از ۴۸ هزار هکتار قطب تولید تخمه‌های آجیلی آفتاب‌گردان و کدو به شمار می‌رود.
معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت اخذ مجوز برای رستوراهای بین راهی، از فعالیت تعداد قابل توجهی‌ از رستوران‌ها و اماکن پذیرایی منطقه شرق تبریز بدون مجوز رسمی فعالیت خبر داد.
موضوع مسکن مهر در آذربایجان شرقی از چند زاویه دارای مشکلات متعدد است.