• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68474
+
-

افشاگری استاندار آذربایجان غربی

شهریاری: تا پیش از مدیریت جدید، سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رانت خواری و سوء استفاده اقتصادی می‌شد / یک جمع ۱۰۰ نفری بر استانداری آذربایجان غربی اثرگذار بود / در زمان مدیریت جدید برخی گروه‌های سیاسی کارگران را تحریک می‌کردند تا جلوی استانداری تجمع کنند که با مدیریت خوب پایان یافت

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این‌که تا پیش از مدیریت جدید استان، سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در این استان رانت خواری و سوء استفاده اقتصادی می‌شد، گفت: با تلاش مستمر و پیگیری‌ها، ریشه همه این رانت‌ها و سوء‌استفاده‌ها شناسایی و خشکانده شد.

به گزارش ایرنا، «محمدمهدی شهریاری» اظهار کرد: سوخت، معابر کوله‌بری، مجوز واردات و سوء استفاده از آن و استفاده از رانت‌ها در استانداری، زمینه‌های سوء‌استفاده‌های مالی کلان در آذربایجان غربی طی آن دوران بود. وی افزود: در یکی از این موارد با دریافت مجوز واردات ۲ هزارتنی، ۱۵ هزار تن واردات انجام شده بود که سود آن به ده‌ها میلیارد تومان می‌رسید.

این مسئول با اشاره به این‌که یک جمع ۱۰۰ نفری بر استانداری آذربایجان غربی اثرگذار بود، بیان کرد: این رانت‌خواری‌ها در حالی بود که مشکلات زیادی از جمله نرخ بیکاری بالا و مهاجرت زیاد از استان وجود داشت و بسیاری از جوانان و خانواده‌ها با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می‌کردند. استاندار با بیان این‌که این روند تغییر یافت، اما هزینه‌های زیادی برای شخص بنده داشت، ادامه داد: با وجود فشارهای زیاد، آنهایی که باید حمایت می‌کردند، حمایت لازم را انجام ندادند.

در این مدت برخی گروه‌های سیاسی کارگران را با توجه به مشکلات موجود، تحریک می‌کردند تا جلوی استانداری تجمع کنند که البته این مسأله با مدیریت خوب پایان یافت. وی با اشاره به این‌که از سال ۱۳۶۲ مشکل تعاونی‌های مسکن در آذربایجان غربی ایجاد شده است اظهار کرد: تنها در شهر ارومیه ۱۰ هزار خانوار با مشکل اعطا نشدن زمین یا مسکن با وجود سرمایه‌گذاری در سال‌های طولانی گذشته مواجه هستند که زمین‌های توحید، بسیجیان و عرفان نتیجه همین مشکلات است.

این موضوع علاوه بر ارومیه در دیگر شهرهای استان از جمله ماکو، نقده، سردشت و مهاباد نیز وجود دارد. شهریاری با اشاره به جذب سرمایه‌های بین‌المللی و خارج از استان طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان جذب و بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه داخلی نیز وجود داشت که مورد بررسی‌های تخصصی قرار گرفت.

وی گفت: اکنون نیز درخواست‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد که درخواست سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریالی در گاوداری ۲ هزار راسی و درخواست شرکت‌های لبنی میهن، کاله و صبا برای حضور در بازار استان از آن جمله است. این مسئول بیان کرد: کاهش 2 /4 درصدی نرخ بیکاری در استان در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته، پیگیری مشکلات استانی از مبادی مرکز کشور، آغاز عملیات اجرایی آزادراه بازرگان–تبریز با وجود مشکلات اعتباری دولت، اتمام احداث 3 بیمارستان در خوی و بیمارستان مجهز زنان در ارومیه در کنار مراکز درمانی تکاب، میاندوآب و پیرانشهر از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته طی ماه‌های گذشته در آذربایجان غربی بوده است.

استاندار نگاه دولت به این استان را بسیار مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: تنها در طول مدت فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری شده که آب‌های مرزی، دریاچه ارومیه، طرح‌هایی نظیر کرم‌آباد از جمله آنهاست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید