• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68484
+
-

استاندار: آذربایجان‌ شرقی واحد صنعتی ورشکسته ندارد

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تلاش کردیم مشکلات بخش صنعت استان را برطرف کنیم گفت: با همفکری، همکاری و هم‌افزایی که در استان وجود دارد کارخانه و واحد صنعتی ورشکسته در سال‌های گذشته نداشتیم. به گزارش ایسنا، «محمدرضا پورمحمدی» در دیدار با مدیر عامل بانک صنعت و معدن عنوان کرد: برخی واحدهای تولیدی بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی برای رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش نیازمند پرداخت تسهیلات هستند. 

وی همچنین با تأکید بر این‌که برای توسعه صنعتی و اقتصادی باید منابع متناسب وجود داشته باشد افزود: صنعت خودروسازی و ریلی آذربایجان شرقی از جمله بخش‌هایی است که برای پاگرفتن، رفع مشکلات و توسعه بیشتر نیازمند همکاری بیشتر و بهتر بانکی برای جذب تسهیلات مناسب است.  این مسئول با تشریح عملکرد این بانک در آذربایجان شرقی و تأثیرات آن در اشتغال و رفع مشکلات واحدهای صنعتی گفت: نسبت جذب منابع به تسهیلات پرداخت شده در این استان ۴۰ برابر است و این موضوع لزوم جذب بیشتر منابع با توجه به محدودیت‌های مالی در این مقطع زمانی را نشان می‌دهد.

«حسین مهری»، مدیر عامل بانک صنعت و معدن هم بیان کرد: در مقابل یک واحد جذب منابع در استان 8 واحد تسهیلات ارائه می‌دهیم و تنها اهلیت و صلاحیت متقاضیان وام برای بانک صنعت و معدن کافی است. وی با تأکید بر این‌که این بانک تمام‌قد پشت صنعتگران و واحدهای صنعتی ایستاده است ادامه داد: برای ارائه تسهیلات به طرح‌های معدنی محدودیت نداریم و معتقد هستیم صنعت باید پویا باشد.

بر این اساس از به‌روزسازی تکنولوژی که از عوامل موفقیت بخش صنعت است حمایت می‌کنیم.  مدیر عامل بانک صنعت و معدن به همراه اعضای هیات مدیره در دومین روز سفر خود به آذربایجان شرقی از چند واحد صنعتی در تبریز و در شبستر بازدید و از میزان پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای یا طرح‌های جدید این شرکت‌ها دیدن کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید