09
پنج شنبه 19 آبان 1401
شماره 8635
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پدر بسکتبال نوین

یادداشت
ماجرای تشکیلاتی شدن ورزش بسکتبال در کشورمان به سال1310برمی‌گردد که کارکنان سفارتخانه‌های خارجی با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند.
ویژه
جهان ادبیات آنقدر گسترده و متنوع است که فرقی نمی‌کند مخاطب آن طرفدار درام باشد، کمدی بپسندد یا ژانر فانتزی را انتخاب کند. ادبیات همیشه پاسخی برای هر سلیقه و نیازی دارد. یکی از ژانرهای پرطرفدار ادبیات، آثار جنایی و پلیسی است.
گروه بزرگی از مردم، استفاده از ماشین را جزو کارهای روزمره‌شان قرار داده‌اند؛ اما همین اتومبیل‌ها هم نیاز به نگهداری و توجه دارد.
وقتی صحبت از رژیم گرفتن و وزن کم کردن می‌شود، شاید اغلب افراد، یاد غذاهای بدمزه‌ای بیفتند که آنها را به‌سختی باید خورد و نمی‌توان به‌راحتی هضم کرد؛ غذاهایی که نه رنگ و لعابی دارند، نه طعم و مزه‌ای.
شبه‌جزیره عربستان که عنوان وسیع‌ترین شبه‌جزیره جهان را یدک می‌کشد، کشورهای مهمی را در دل خود جا داده.
میرشمس‌الدین فلاح هاشمی، جزو آن دسته از نویسندگانی است که گرچه شیفته داستان‌های داستایوفسکی است اما آنقدر دل در گرو ادبیات کهن ایران دارد که معتقد است این گنجینه ادبی هنوز کشف‌نشده‌های فراوان دارد.
رشته «موتورسواری» یکی از رشته‌های جذاب در میان قشر جوان جامعه به شمار می‌رود و البته علاقه‌مندان آن، صرفاً مردان نیستند. از ورزشکاران بنام رشته موتورسواری در بخش زنان می‌توان به «بهناز شفیعی» اشاره کرد.

عاشق کریم‌عبدالجبار بودم

خاطره‌بازی با نادر کاشانی؛ کاپیتان و ستاره تیم ملی بسکتبال در دهه40
حضور در 3دوره بازی‌های آسیایی برای بدل شدن به چهره ماندگار بسکتبال ایران کفایت می‌کند. این رکورد به نادر کاشانی، ستاره بی‌چون و چرای نسل دوم بسکتبالیست‌های ایرانی تعلق دارد.
رقیبی به نام تلفن همراه

رقیبی به نام تلفن همراه

عصر، عصر تکنولوژی است و حالا دیگر واقعاً تلفن‌های همراه، بیشتر از هر همراه دیگری در زندگی روزمره کنار ما هستند.
هفتمین میلیاردر دنیا فقیر به دنیا آمد
هفتمین میلیاردر دنیا فقیر به دنیا آمد
برای خیلی از ما شنیدن اینکه کسی از صفر شروع کرده و به ثروتی قابل توجه رسیده، دور از ذهن و افسانه‌ای به‌نظر می‌رسد.
گل خانه
در روزهایی که بین بیرون‌رفتن و در خانه‌ماندن مرددیم، رسیدن به یک انتخاب خوب بسیار سخت است.

شاهرگ‌های اقتصادی

آن‌طور که در متون تاریخی آمده، ایرانی‌ها از روزگار قدیم تبحر خاصی در تجارت دریایی داشته‌اند و خلیج‌فارس از دیرباز به‌عنوان یک شاهراه تجاری مورد توجه آنها بوده است.

روی موج زیبایی

تالاب‌ها در کشور ما یکی از منابع باارزش زیست‌محیطی به‌حساب می‌آیند. بیشتر این مناطق در دسته آثار ملی و طبیعی ایران ثبت شده و مورد حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی قرار دارد.

ترشی‌ها؛ یادگاری مادها

«ترشی» هم مانند هر خوراکی دیگر، داستان و تاریخچه خود را دارد. سابقه این چاشنی خوشمزه در ایران به سال‌های خیلی دور و حدوداً به دوره مادها برمی‌گردد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
دارالفنون، نخستین بنیاد آموزش نوین ایران است.
از زمان‌های گذشته تاکنون و در عمده جوامع و کشورها، موضوع وصیت، امری متداول بین افراد بوده و همچنان نیز هست.
درست مثل دنیای کسب‌وکار، در دنیای ورزش نیز برخی رشته‌ها کاملا مردانه حساب می‌شوند.